کامنت اوباما برای عکسی از یک پسر ۱۰ساله تبریزی در فیسبوک

0
214

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده با حساب فیس‌بوکی کاخ سفید برای عکس یک پدر و پسر ایرانی در تبریز کامنت نوشت.

به گزارش تارنماهای صدای آمریکا و رسانه های درون مرزی، در روزهایی که سیاستمداران ایرانی و آمریکایی چشم به فرجام توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی دارند و برای رد یا تایید این توافق تلاش می‌کنند، پروژه عکاسی پرطرفدار و محبوب “آدم‌های نیویورک” دور جدیدی از انتشار عکس‌های ایرانیان را آغاز کرده است.

صبح روز پنج‌شنبه به وقت آمریکا، عکسی از یک پدر و پسر تبریزی در صفحه فیس‌بوکی “آدم‌های نیویورک” منتشر شد که واکنش صفحه فیس‌بوک کاخ سفید را به دنبال داشت. در این عکس داستان پسری ۱۰ ساله روایت می‌شود که بسیار عاطفی است و دوست دارد که به دیگران کمک کند.

براندون سنتون عکاس «مردم نیویورک» چند وقتی است در ایران سفر می کند و عکس هایی از ایران به همراه روایت هایی از آنها در صفحه فیسبوک خود می گذارد. او در آخرین پست خود، عکسی از یک پدر و پسر در تبریز گذاشته است.

پدر این پسر چنین به براندون سنتون گفته است: امروز تولد 10 سالگی او بود، او کودکی بسیار احساساتی است، یک بار وقتی 5 سال داشت با من به مغازه آمد و با هم زردآلو خریدیم. من به او اجازه دادم کیسه های زردآلو را حمل کند، او کمی عقب تر از من راه می رفت وقتی به او گفتم زردآلوها را به من بده گفت نمی توانم من همه اش را به بقیه داده ام!

پدر می‌گوید: همان‌جا فهمیدم که یک انسان بشردوست تربیت کرده‌ام.

15-9-4-13313521

باراک اوباما این داستان را الهام‌بخش توصیف کرده و در کامنتی نوشته است: “امیدوارم این مرد جوان هرگز تمایلش را برای کمک به دیگران از دست ندهد. من هم به تلاش‌هایم برای ساختن جهانی بهتر ادامه خواهم داد؛ جهانی که این جوان و همه جوانان مشابه او به استحقاق واقعی خودشان برسند.”

باراک اوباما در پایان هم به شوخی نوشته است که “امیدوارم اگر موفق به ملاقات او شدم، یک زردآلو برای من کنار گذاشته باشد.”

این کامنت از طریق صفحه فیس‌بوک کاخ سفید منتشر شده است.