کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا: ایران می تواند عربستان را ظرف چندین ساعت به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند؛ در آن زمان سعودی ها حتی یک خط تلفن هم پیدا نخواهند کرد که از ما کمک بخواهند

7
468

کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که واشنگتن با رها کردن عربستان برای حمله به یمن مرتکب اشتباه شده است.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از انتخاب، وزیر خارجه دولت بوش که با فاکس نیوز گفتگو می کرد، اظهار داشت: ما نباید قول های سلمان و پسرش در مورد اینکه این جنگ ده روز بیشتر طول نخواهد کشید و ارتش سعودی قادر به در عرض هفت روز وارد صنعا می شود را باور می کردیم، نتیجه این جنگ 41 روزه اکنون فاجعه امیز است.

وی افزود: هم اکنون فریادهای متحدان مان را می شویم که خواستار کمک هستنند چراکه یمنی ها همه را شوکه کردند، هیچکس تصور نمی کرد که آنها بتوانند به شهرهای سعودی حمله کنند و سربازان آن را بکشند و سلاح هایشان را در اختیار خود بگیرد.

پاول تصریح کرد: ما کمک های نظامی و لوجستیکی بسیاری به سعودی ها کرده ایم، اما اشتباه کردیم که به ارتش ضعیف عربستان تکیه کردیم، وزیر دفاع آنها حتی نمی داند که واژه جنگ به چه معناست.

وی تاکید کرد: من به دوستان سعودی توصیه می کنم که دست از مشاجره با ایران بردارند، چراکه دستشان برای تهران رو شده و این کشور می می تواند عربستان را در ظرف چندین ساعت به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا خاطرنشان کرد: در آن زمان، ما قادر نیستیم که از نابودی تاسیسات سعودی ها توسط ایران جلوگیری کنیم و سعودی ها نیز حتی یک خط تلفنی پیدا نخواهند کرد که ما با ما تماس بگیرند.

7 نظرات

  1. این وزیر خارجه سیاه پوست درست دارد همان حرفی را میزد که کنسول امریکا در عراق صدام را تشویق به تصرف کشور کویت میکرد پاول دارد همان سناریو را تکرار میکند ایران را تحریک و هندوانه زیر بغل ایران میگذارد تا به عربستان حمله کند انوقت امریکا مجوز حمله به ایران را خواهد داشت که یک جنگ تمام عیار بر علیه ایران شروع کنند وزیر سیاه پوست امریکا دارد چراغ سبز را بهر دو کشور سعودی و ایران نشان میدهد تا ایران را وارد حمله بخاک عربستان کند انوقت همان میشود که در عراق شد نابودی عراق و متلاشی ارتش ان کشور پاول و دولت امریکا این خواب را برای ایران دیدند اگر سران رژیم و فرماندهان ارتش و سپاه باندازه یک نخود شعور و عقل داشته باشند باید بدانند حرف وزیر خارجه امریکا یک دام بسیار بزرگی است برای گیر انداختن ایران در دام یک حنگ بزرگ هم وطنان از خواب خریت بی شعوری بیدار شوید …

    • سلام. ما بیداریم. نیازی نیست شما نگران ما باشید. آنچه در پایان گفته های خود بیان كردید لایق كسانی است كه اینگونه میاندیشند

    • شما ظاهراً انقدر که ناراحت «سیاه‌پوست» بودن مشارالیهی نگران چیز دیگه نیستی. بنظرم شما قبل از تلاش برای بیدار کردن هم‌وطنان از «خواب خریت بی شعوری» یه چاره‌ای به حال نژادپرستی ت بکن دوست عزیز که از هر خصلتی عقب‌افتاده‌تره.

  2. این توطیه ای بیش نیست تا پای ایران را به جنگ بکشند انان از پیامهای جنگ سالاران ایران خبر دار شدند و دانه می ریزند جنگ اطلادبه نفع منطقهدنیست

  3. ما ملتی نیستیم که دیگر بتوانیم دستاوردهای یک جنگ دیگر را تحمل کنیم امیدوارم مملکتم هیچ وقت روی جنگ را دیگر نبیند

نظرات بسته است