کارگردان «عصر یخبندان 2 و 3» فیلمساز بین‌المللی لقب گرفت

0
181

کارلوس سالدانها کارگردان انیمیشن‌های موفق به عنوان فیلمساز بین‌المللی سال لقب گرفت.

کارلوس سالدانها فیلمساز برزیلی جایزه سینماکان که عنوان جایزه سالانه مالکان سینماهای آمریکاست در مراسم سالانه مالکان سینماهای آمریکا در ماه مارس دریافت خواهد کرد.

این جایزه در گردهمایی سینماداران آمریکا در لاس وگاس به این فیلمساز برزیلی اهدا می شود. این گردهمایی از ۲۴ تا ۲۷ مارس در سزار پلیس برگزار می شود.

سالادنها در حال حاضر در حال تکمیل تهیه «ریو ۲» است که ادامه ای بر «ریو» انیمیشن پرفروش کمپانی فاکس قرن بیستم است.

این ادامه در تاریخ یازدهم آوریل راهی سینماهای آمریکا می شود و آن هاتاوی، جسی آیزنبرگ، جرمین کلمنت، لسلی مان، جورج لوپز در کنار جیمی فاکس در آن صداپیشگی کرده اند. این انیمیشن را اندی گارسیا، برونو مارس و ریتا مونرو در بخش صدا همراهی می کنند.

سینما کان (CinemaCon) که سال ۲۰۱۱ پایه گذاری شد جایزه رسمی مالکان سینماها در آمریکا است که از آن زمان هر سال در سزار پلیس لاس وگاس مراسم خود را برگزار می کند.

سالادنها متولد ۱۹۶۸ کارگردانی انیمیشن های مهمی چون «عصر یخبندان» را در کارنامه اش دارد. وی در «عصر یخبندان» (Ice Age)‏ محصول سال ۲۰۰۲ در نقش کمک کارگردان ظاهر شد. اما انیمیشن بعدی این مجموعه که به دنبال موفقیت قسمت اول به نام «عصر یخبندان: ذوب» در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و فیلم سوم به نام «عصر یخبندان: آغاز دایناسورها» در سال ۲۰۰۹ به کارگردانی سالدنها ساخته شدند.

انیمیشن «ریو» که در سال ۲۰۱۱ اکران شد نیز یکی دیگر از نقاط عطف کارنامه هنری این کارگردان است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، سال پیش مورگان فریمن بازیگر کهنه‌کار هالیوود جایزه شمایل سینما را از سینماکان دریافت کرد.

www.zimbio.com