کارگردان «خدمتکار» و بازیگر «مرد آهنی» در میان کوسه‌ها

0
401

ماجرای بزرگترین و پر تلفات‌ترین غرق شدن ناو جنگی آمریکایی دستمایه درام جنگی تاز‌ه‌ای قرار می‌گیرد که تیت تیلور، کارگردان «خدمتکار» خواهد ساخت. این فیلم را رابرت داونی جونیور ستاره «مرد آهنی» و «شرلوک هلمز» تهیه می‌کند.

 تیت تیلر کارگردان و بازیگر که سه سال پیش در مقام کارگردان «خدمتکار» (The Help) برنده جایزه اسکار خوش درخشید، ماجرای واقعی غرق شدن ناو جنگی یو.اس.اس. ایندیاناپولیس در جنگ جهانی دوم در آب‌های پر از کوسه اقیانوس آرام را دستمایه درام جنگی تازه خود قرار می‌دهد. این فیلم در هفتادمین سالگرد بزرگترین و پر تلفات‌ترین ماجرای غرق شدن ناو جنگی در تاریخ آمریکا ساخته می شود.

به گزارش آنا به نقل از ددلاین، این فیلم جنگی را که شرکت برادران وارنر از سال 2011 پیگیر ساختن آن بوده است، رابرت داونی جونیور بازیگر «مرد آهنی» و «شرلوک هلمز» و همسرش سوزان داونی (که تهیه‌کننده مجموعه فیلم‌های«مرد آهنی» و «شرلوک هلمز» نیز هست) از طریق شرکت تولیدی تیم‌داونی تهیه خواهند کرد. پروژه البته در اصل از سال 1998 به جریان افتاده بود و در ابتدا قرار بود شرکت یونیورسال فیلم مربوط به این حادثه را تهیه کند.

635580462783668728

فیلم‌نامه این فیلم را که هنوز عنوانی برای آن تعیین نشده است، مایک جونز می‌نویسد و به پیامدهای ماجرای غرق کشتی نیز می‌پردازد.

ناو جنگی ده‌هزار تُنی یو.اس.اس. ایندیاناپولیس که در سال 1931 به آب انداخته شده بود، پس از شرکت در چندین عملیات جنگی در تاریخ 30 ژوئیه 1945 و در جریان جنگ جهانی دوم در مسیر جزیره گوام به اکیناوای ژاپن هدف دو اژدر یک زیردریایی ژاپنی قرار گرفت و در آبهای پر از کوسه غرق شد.

از 1196 خدمه این ناو در ابتدا حدود 900 نفر زنده بودند اما حدود 4 روز بعد که گروه‌های نجات به دریانوردان رسیدند، فقط 321 نفر زنده مانده بودند که چهار نفر از آنها نیز خیلی زود جان سپردند.

ناخدای یو.اس.اس. ایندیاناپولیس، دریاردار چارلز مک‌وی که کشتی در روز تولد 47 سالگی او غرق شد، زنده ماند و تنها ناخدایی بود که در جنگ جهانی دوم برای غرق شدن کشتی خود محاکمه شد. چارلز مک‌وی بعد از محاکمه‌ای نظامی که در آن موچیتسورا هاشیموتو ناخدای ژاپنی زیردریایی غرق کننده یو.اس.اس. ایندیاناپولیس نیز به نفع او شهادت داد که زیگ‌زاگ رفتن کشتی تأثیر منفی در مورد اصابت قرار گرفتن و غرق شدن آن نداشته است، تبرئه شد. با این حال خانواده بسیاری از جان باختگان حادثه مک‌وی را قاتل فرزندان خود می‌دانستند و سرانجام دریادار بازنشسته در سال 1968 و در سن 70 سالگی خودکشی کرد.