کارگردان آمریکایی – هندی بار دیگر درخشید

0
157

باکس آفیس آمریکا با رسیدن به فصل پاییز، شاهد ورود فیلم های تازه وارد متعددی بوده که در این میان ام. نایت شیامالان کارگردان آمریکایی هندی با فیلم «بازدید»، در ربته دوم باکس آفیس قرار گرفته است.

به گزارش مهر به نقل از سایت ای.ام.دی.بی، این هفته باکس آفیس آمریکا شاهد رقابت تنگاتنگ ۲ فیلم جدید است. ضمن این که فیلم جدید رابرت ردفورد نیز با اقبال تماشاگران روبه رو شده است.

۱. «مرد ایده‌آل»

در این فیلم ساخته دیوید ام. روزنتال، سانا لاتان نقش زنی را بازی می‌کند که به تازگی از شریک زندگی قبلی‌اش جدا شده است. او با مردی که از تمام جهات ایده‌آل به نظر می‌رسد آشنا می‌شود اما وقتی شریک زندگی‌اش دوباره وارد زندگی او می‌شود، باید تصمیم بگیرد که به کدام یک از آن‌ها اعتماد کند و از کدام یک بترسد. این فیلم در اولین هفته حضور خود در باکس‌آفیس ۲۶.۷ میلیون دلار فروخت و رتبه اول را به خود اختصاص داد.

۲. «بازدید»

فیلم «بازدید» ساخته و نوشته ام. نایت شیامالان هم در هفته اول حضور خود در باکس‌آفیس موفق به کسب ۲۵.۷ میلیون دلار شد و با اختلاف کمی نسبت به «مرد ایده‌آل» در رتبه دوم جای گرفت. در این فیلم که یک کمدی ترسناک ۹۴ دقیقه‌ای است، مادر خانواده‌ای متوجه می‌شود وقتی دو فرزند جوانش به ملاقات پدر و مادربزرگ خود می‌روند، همه چیز در زندگی این خانواده خراب می‌شود.

۳. «اتاق جنگ»

 این فیلم درام ۲ ساعته که با بودجه تخمینی ۳ میلیون دلاری ساخته و از بیست و هشتم ماه آگوست اکران شده، حالا در سومین هفته فروش خود ۷.۴ میلیون دلار کسب کرده و مجموع فروشش را به ۳۹.۲ میلیون دلار رسانده است. این فیلم داستان زن و شوهری را تعریف می‌کند که ظاهرا شغل‌های عالی، دختری زیبا و خانه رویایی‌شان را دارند اما خانه آن‌ها تبدیل به اتاق جنگی شده که دخترشان تلفات جانبی آن است. زنی مسن‌تر و هوشمندتر با بازی کارن ابرکرامبی وارد زندگی آن‌ها می‌شود و کمک می‌کند تا به جای اینکه خانواده علیه هم بجنگند، برای خانواده‌شان بجنگند. الکس کندریک این فیلم را کارگردانی کرده و همراه استیون کندریک فیلمنامه آن را نوشته است.

۴. «قدم زدن در جنگل»

این فیلم کمدی درام ساخته کن کوآپیس روز دوم سپتامبر اکران شد و در هفته دوم خود با فروش ۴.۶۲ میلیون دلار به مجموع ۱۹.۹ میلیون دلار رسید. در این فیلم رابرت ردفورد نقش نویسنده‌ای را بازی می‌کند که بعد از دو دهه زندگی و کار در انگلستان، به جای بازنشسته شدن تصمیم می‌گیرد به کوه‌های آپالاچی برود و ماجراجویی کند. همراه او در این سفر هم دوست قدیمی و عجیب و غریبش با بازی نیک نولتی است.

۵. «ماموریت غیرممکن: ملت سرکش»

ماموریت غیرممکن تام کروز در هفتمین هفته خود در باکس‌آفیس ۴.۱۵ میلیون دلار فروخت و فروش کل‌اش را به ۱۸۸ میلیون دلار رساند. در این فیلم ساخته و نوشته کریستوفر مک‌کوآری، اتان هانت و تیم‌اش، غیرممکن‌ترین ماموریت‌شان را انجام می‌دهند و می‌خواهند سندیکا را شکست دهند؛ یک سازمان سرکش بین‌المللی که می‌خواهد آی‌ام‌اف را نابود کند. جرمی رنر، سایمون پگ، ربگا فرگوسن، وینگ رایمز، شان هریس و الک بالدوین از بازیگران این فیلم هستند.

۶. «مستقیم از کامپتون»

این فیلم که ساخته اف.گری.گری است، درام بیوگرافیکی داستان گروه ان‌دبلیو‌ای را تعریف می‌کند که در اواسط دهه ۱۹۸۰ از خیابان‌های سفت و سخت کامپتون لس‌آنجلس سر برآوردند و فرهنگ هیپ‌هاپ را با موسیقی و داستان‌های‌شان از زندگی در محله تغییر دادند. این فیلم که داستان شخصیت‌هایی مثل آیس‌ کیوب، دکتر درِه و اسنوپ داگ را تعریف می‌کند در پنجمین هفته ۴.۰۹ میلیون دلار فروخت و فروش کل خود را به ۱۵۶ میلیون دلار رساند.

۷. «راه فراری نیست»

فیلم جان اریک داودل در سومین هفته اکرانش ۲.۸۸ میلیون دلار فروخت و در کل به رقم ۲۴.۲ میلیون دلار رسید. در این فیلم اوون ویلسون نقش پدر خانواده‌ای را بازی می‌کند که تازه به خانه جدیدشان در خارج از کشور رفته‌اند و متوجه می‌شوند وسط یک کودتا گرفتار شده‌اند. لیک بیل و پیرس برازنان از دیگر بازیگران فیلم هستند.

۸. «ترنسپورتر: سوخت‌گرفته»

در برداشت جدید از مجموعه «ترنسپورتر» سلاخته کامیل دلمار، اد اسکرین نقش فرانک مارتین را بازی می‌کند. او وارد یک بازی شطرنج بزرگ با زنی آدمکش و سه همراه او می‌شود که می‌خواهند از یک رییس مافیای روس انتقام بگیرند. ری استیونسون و گابریل رایت از دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم در دومین هفته حضورش در باکس‌آفیس ۲.۷ میلیون دلار فروخت و به رقم کل ۱۳.۳ میلیون دلار رسید.

۹. «۹۰ دقیقه در بهشت»

این فیلم درام ۱۲۱ دقیقه‌ای در اولین هفته حضورش در باکس‌آفیس ۲.۱۶ میلیون دلار فروخت و رتبه نهم را کسب کرد. مایکل پولیش مسئولیت کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و فیلمنامه آن را با اقتباس از رمان دان پایپر نوشته است. داستان فیلم به مردی می‌پردازد که بعد از یک تصادف رانندگی وحشتناک مرده اعلام می‌شود اما یک ساعت و نیم بعد به زندگی بازمی‌گردد و می‌گوید بهشت را دیده است.

۱۰. «خروسی با کلی تخم مرغ»

این فیلم انیمیشن ساخته و نوشته گابریل و رودولفو ریوا پالاچیو آلاتریسته، داستان جوجه‌ای به نام توتو را تعریف می‌کند که باید از خانواده‌اش در مقابل خطر یک مزرعه‌دار حفاظت کند. این فیلم ۱.۹ میلیون دلار در دومین هفته خود فروخت و به فروش کل ۶.۶۷ میلیون دلار رسید.