کارلوس کی‌روش: عملکرد بازیکنان برایم مهم است نه شناسنامه‌شان

0
154

سرمربی تیم ملی فوتبال با تاکید بر اینکه برای دعوت بازیکنان به اردوی تیم ملی به عملکرد آنها در باشگاه‌هشان نگاه می کند نه سن شناسنامه‌ای‌شان گفت: درهای تیم ملی به روی همه بازیکنان با کیفیت باز است و اگر بازیکنی بتواند به تیم ملی کمک کند قطعا از او دعوت خواهیم کرد.

کارلوس کی روش شامگاه روز شنبه و قبل از ترک تهران به مقصد پرتغال و حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی ضمن بیان این مطلب افزود: نمی خواهم در مورد همه بازیکنان صحبت کنم چرا که زمان زیادی می برد. من تنها در مورد بازیکنانی صحبت می کنم که به اردوی پرتغال دعوت شده اند. این اردو فرصتی برای جوانان است تا بتوانند بر تجربه خود بیفزایند.

وی در مورد دعوت نکردن از بازیکنان پرسپولیس گفت: باشگاه های دیگری هم هستند که بازیکنی در تیم ملی ندارند. من براساس عملکردی که بازیکنان دارند انها را به اردو دعوت می کنم نه نام باشگاهی که در آن بازی می کنند. درهای تیم ملی به روی همه باز است و خیلی ها به اردو دعوت می شوند اما ما در نهایت می توانیم 24 بازیکن را به اردوی پرتغال ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه اردوی پرتغال به هماهنگی و آماده سازی بازیکنان کمک خواهد کرد گفت: قطعا داشتن اردو از نداشتن آن بهتر است. ما در این اردو برخی بازیکنان را تست می کنیم تا به کیفیتی که می خواهیم دست پیدا کنند. تلاش ما این است که بتوانیم بازیکنان را به کیفیت لازم برسانیم.

 کارلوس کی روش احتمال دعوت از بازیکنان دو ملیتی دیگر به اردوی تیم ملی را رد نکرد و گفت: قطعا هر بازیکنی که کیفیت بالایی داشته باشد به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد اما اگر چنین بازیکنانی وجود نداشته باشند ما نمی توانیم از خودمان بازیکن تولید کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد انتقاداتی که پیرامون سن بالای بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی مطرح می شود گفت: مهم این است که ما باید تیم با کیفیتی داشته باشیم. شما بروید ببینید سرمربی جدید تیم ملی پرتغال کاروالیو را با 38 سال سن دعوت کرده است. اگر بازیکنی کیفیت فنی خوبی داشته باشد مهم نیست پیر باشد یا جوان. من به عملکرد بازیکنان و شرایط مناسب آنها نگاه می کنم نه با شناسنامه بازیکنان. رنگ پیراهن و سن و سال هم برایم مهم نیستند. ما برای ساختن یک تیم پویا به بازیکنانی خوب در همه پست ها نیاز داریم. من نمی خواهم اسم تیم ها را زیر نظر بگیرم بلکه عملکرد بازیکنان را در نظر می گیرم.

به گزارش مهر؛ کی روش احتمال دعوت کردن از ادینهو مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی را رد کرد و گفت: من فقط به بازیکنانی فکر می کنم که شهروند کامل یک کشور باشند. قبل از این هم در مورد این مسائل از من سوالاتی پرسیده شده بود اما پاسخم همین است که گفتم.