کارت پایان خدمت 13 فوتبالیست باطل شد

0
146

سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام کرد از بین 95 پرونده ای که در مورد کارت های پایان خدمت بازیکنان فوتبال به این سازمان ارجاع داده شده بود، پس از بررسي هاي انجام شده کارت پایان خدمت 13 فوتبالیست باطل شد. این سازمان همچنین تاکید کرد وضعیت برخی از این بازیکنان به دلیل نامشخص بودن در حال بررسی است و بزودی نتیجه نهایی این بررسی ها اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، سازمان وظيفه عمومي وضعيت خدمتي برخي از فوتباليست ها را که اسامي آنان از سوي مراجع ذي ربط به اين سازمان اعلام شده از مدت ها قبل با احضار آنان، پيگيري کرده و نتايج حاصله را به شرح ذيل اعلام می کند.

1- از بين تعداد 95 نام اعلام شده ،56 مورد از اسامي داراي معافيت پزشکي ، 26 مورد داراي معافيت ايثارگري والدين ،7 مورد داراي معافيت کفالت ، 3 مورد داراي معافيت سه برادري و 3 مورد ديگر نيز مربوط به معافيت تحصيلي هستند.

2- با بررسي هاي انجام شده توسط سازمان وظيفه عمومي تاکنون کارت معافيت از خدمت 21 نفر مورد تاييد قرار گرفته و کارت معافيت 13 نفر نيز باطل شده است که اين افراد به خدمت سربازي اعزام خواهند شد، همچنين وضعيت بقيه افراد، در حال بررسي است و نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.

شايان ذکر است که برخي از نام هاي مطرح شده در سال هاي اخير، بازيکن تيم هاي رسمي فوتبال نبوده اند.

3- درخصوص تخلفات صورت گرفته، پرونده قضائي در يکي از استان هاي کشور مطرح و در حال رسيدگي است.

4- سازمان وظيفه عمومي ناجا به استناد مدارکي که مشمولان متقاضي معافيت هاي مقرر در قانون خدمت وظيفه عمومي ارائه مي دهند، کارت معافيت از خدمت براي آنان صادر مي کند، لذا اين سازمان خود را موظف مي داند چنانچه پس از بررسي مشخص شود که مدارک ارائه شده از سوي برخي از بازيکنان فوتبال براي اخذ معافيت از خدمت نامعتبر است، کارت هاي صادره آنان، باطل خواهد شد.

5- سازمان وظيفه عمومي ناجا طي ساليان گذشته بيش از هزاران فوتباليست و ورزشکاران قهرمان ايران اسلامي را با صدور مجوزهاي قانوني جهت شرکت در مسابقات، همراهي کرده و تلاش شده است براي حضور موفق آنان درميادين ورزشي ، شرايط مساعدي فراهم شود بديهي است در صورت بروز هرگونه تخلف و سوء استفاده از حسن نيت اين سازمان، قاطعانه با اين موضوع برخورد می شود.