کاخ سفید: توئیت ضداسرائیلی خامنه‌ای مصداق ترویج خشونت است

0
288

کاخ سفید روز جمعه ۹ خرداد ضمن بازنشر توئیت ضداسرائیلی اخیر رهبر جمهوری اسلامی، آن را مصداق «تمجید خشونت» دانست و گفت که توئیتر هیچ اقدامی در قبال آن انجام نمی‌دهد.

حساب کاربری کاخ سفید در توئیتر در ادامه نوشت: «با این حال توئیتر مصمم است که بگذارد تروریست‌ها، دیکتاتورها، و تبلیغاتچی‌های خارجی از این شبکه اجتماعی سوء‌استفاده کند.»

این توئیت کاخ سفید بعد از اقدام توئیتر برای بررسی محتوای توئیت‌های رئیس جمهوری آمریکا منعکس شده است. توئیتر بر روی پیام‌های پرزیدنت ترامپ برچسب هشدار گذاشت و این باعث شد که پرزیدنت ترامپ یک فرمان اجرایی را با هدف افزایش توانایی دولت برای نظارت بر محتوای شبکه‌های اجتماعی امضا کند.

در حالی توئیتر کاخ سفید از عدم بستن حساب‌های مقام‌های جمهوری اسلامی توسط توئیتر انتقاد کرده که مقام‌های آمریکایی پیشتر نیز خواستار مسدود کردن حساب‌‌های کاربری مسئولان رژیم جمهوری اسلامی در توئیتر شده‌ بودند.

در جدیدترین مورد، ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در آلمان، امروز در توئیتی نوشت: «من ماه‌ها است که از جَک [دورسی، مدیرعامل توئیتر] و توئیتر خواسته‌ام این اسلام‌گرای افراطی [خامنه‌ای] را از این شبکه حذف کند.»

وی افزود که رهبر جمهوری اسلامی «حق مردم خودش برای حضور در توئیتر را نادیده می‌گیرد، اما جَک می‌گذارد او دگرباش‌هراسی، یهودستیزی، جسنیت‌گرایی، و خشونت را بسط دهد.»

وزیر امور استراتژیک اسرائیل نیز در نامه‌ای به جک دورسی، مدیرعامل توئیتر، خواستار «تعلیق فوری» حساب خامنه‌ای، به دلیل نشر پیام‌های «یهودستیزانه و مروج نسل‌کشی» شده است.

هفته گذشته حساب کاربری علی خامنه‌ای، پوستری را از سایت خامنه‌ای منتشر کرده بود که درباره مناقشه اسرائیل و فلسیطینی‌ها از عبارت «راه‌حل نهایی» (به انگلیسی: final solution) استفاده کرد. این عبارتی است که در دوران هیتلر توسط نازی‌ها برای کشتار جمعی سیستماتیک یهودیان استفاده شده بود.

پس از آن مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز در پیامی در توئیتر ضمن بازنشر توئیت خامنه‌ای، آن را «اظهارات یهودستیزانه نفرت‌انگیز و انزجارآور» خواند.

صدای آمریکا گزارش داد؛ مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته بود مردم ایران نمی‌توانند توئیت کنند اما ظریف می‌تواند.