ژولیت بینوش «خاک خوب» را می‌نویسد

0
508

ژولیت بینوش بازیگر شناخته شده فرانسوی در نقش نویسنده آمریکایی خالق «خاک خوب» جلوی دوربین می‌رود.

فیلم زندگینامه‌ای بر مبنای زندگی پرل باک نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر با حضور ژولیت بینوش ساخته می‌شود.

در این فیلم لیهام وانگ بازیگر فیلم «همیشه جوان» و جینگ تیان بازیگر «دیوار بزرگ» بینوش را همراهی می‌کنند و رکسان مسینا کاپتور فیلم را که با عنوان «پرل» ساخته می‌شود، کارگردانی می‌کند.

فیلمبرداری این فیلم سال ۲۰۱۶ در ژیجیانگ شانگهای و پراگ انجام می‌شود و کار فیلمبرداری را ویلموس زیگوند انجام می‌دهد.

تامین هزینه ساخت فیلم را گروه فیلم چین برعهده گرفته و در آن زندگی پرل باک را تصویر می‌کند که سال ۱۹۳۱ رمان «خاک خوب» درباره زندگی و تلاش کشاورزان چینی را منتشر کرد و جایزه ادبی نوبل را سال ۱۹۳۸ دریافت کرد. کمیته نوبل او را برای توصیف و ارایه غنی و واقعی زندگی در چین و برای نوشتن شاهکارهای زندگینامه‌ای‌اش شایسته دریافت این جایزه خوانده بود.

پرل باک بیشتر زندگی‌اش را در چین گذراند و ابتدا به عنوان یک مبلغ دینی به آن سرزمین رفت و بعد به رمان‌نویسی پرداخت و نوشتن را برای حمایت از دخترش که در مدرسه ویژه درس می‌خواند، ادامه داد. داستان این فیلم بر رویداد نانکینگ در سال ۱۹۲۷ متمرکز است که به نبردی منتهی شد که از آن به عنوان «۱۰ سال جنگ داخلی» یاد می‌شود و بین کمونیست‌ها و ناسیونالیست‌های چینی درگرفت.

خانواده باک به دنبال این ماجراها نانکینگ را ترک کردند و زندگی جدیدی را در شانگهای آغاز کردند. باک در سال ۱۹۳۴ چین را ترک کرد و دیگر هرگز به آنجا بازنگشت.

«زمین خوب» در سال ۱۹۳۷ به فیلمی با بازی پل مونی و لوییز رینر بدل شد و جایزه اسکار را برای بهترین بازیگر زن دریافت کرد.

کاپتور که قرار است کارگردانی این فیلم را انجام دهد از سال ۲۰۱۲ که گروه فیلم چین وارد این پروژه شد، برای شکل گرفتن این فیلم کار کرده است. او گفته است: وقتی ۸ ساله بودم «خاک خوب» را خواندم و این پروژه را تاکنون چند بار نوشته‌ام. زندگی باک برای من خیلی تاثیرگذار بوده و با حمایت ژولیت و لیهام و جینگ این فیلم به سرعت به جلو می‌رود.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، ژولیت بینوش جایزه اسکار را برای بازی در «بیمار انگلیسی» دریافت کرده و جدیدترین پروژه‌هایش بازی در فیلم «ابرهای سیلیس ماریا» و درام «۳۳» است که در آن در برابر آنتونیو باندراس بازی کرده است.

www.thetimes.co.uk