ژوليت بينوش جشنواره برلین را افتتاح می كند

0
164

ژولیت بینوش (زاده ۹ مارس ۱۹۶۴) هنرپیشهٔ فرانسوی است.وی اولین بازیگر زنی است که موفق به دریافت تاج سه‌گانه (جوایز بهترین بازیگر زن فستیوال‌های کن، ونیز و برلین) شده است.

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین با نمایش تازه‌ترین فيلم ژوليت بينوش بازيگر فرانسوی به كارگردانی ایزابل کوشت شروع به كار می كند.

 «کسی شب را نمی‌خواهد» ساخته ايزايل كوشت بازيگر اسپانيايی با اولين نمايش جهانی خود، به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره برلين انتخاب شد.

«کسی شب را نمی‌خواهد» محصول مشترک اسپانیا، فرانسه و بلغارستان و روايتگر داستانی است كه در اوايل قرن بيستم و در ناحیه دورافتاده گرینلند در قطب شمال روی می ‌دهد.

ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی برنده اسکار، رینکو کیکوچی بازیگر ژاپنی و گابریل برن در اين فيلم نقش آفرينی كرده اند.

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین در بيان دلايل انتخاب اين فيلم گفت: ایزابل کوشت تصويری باشكوه از زندگی دو زن را ترسیم کرده است

.749113

«زندگی من بدون من» در سال 2003 و «مرثیه» در سال 2008 از جمله فيلم های كوشت در دوره‌های پيشين جشنواره فيلم برلين بوده‌اند.

امسال اين جشنواره اروپايی دارن آرونوفسکی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه ‌کننده آمریکایی را به عنوان ریيس هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل همراه خود دارد.

به گزارش مهر به نقل از ددلاين، شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین از 5 تا 15 فوریه 2015 (16 تا 26 بهمن‌ماه) برگزار می‌شود.

بینوش از مادری هنرپیشه و پدری مجسمه‌ساز متولد شد. در ۲۳ سالگی پس از بازی در فیلم سبکی تحمل‌ناپذیر وجود باعث توجه بسیاری از منتقدین سینما شد. در سال ۱۹۹۶ با اجرای نقش هانا در فیلم پر فروش بیمار انگلیسی برنده جایزه اسکار شد. بینوش در سال ۲۰۰۰ با بازی در نقش وین روشه در فیلم شکلات نامزد دریافت اسکار بازیگر نقش اول زن شد.وی همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم کپی برابر اصل شد.