ژنرال مایکل فلین، زیر ذره بین؛ بقلم فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
158

ارتباطات مشکوک ژنرال فلین با عوامل روسیه برای آقای ترامپ مشکل‌آفرین شده است. نام ژنرال بازنشسته مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به‌عنوان مشاور در یک شرکت بیوتکنولوژی که یکی از اعضای مهم هیئت‌مدیره آن با سازمان اطلاعات شوروی؛ کی- جی- بی در تماس بوده دیده می‌شود. یک شرکت مرموز! (Brainwave science) که درزمینهٔ بیوتکنولوژی فعال است «بیوتکنولوژی یا زیست فن‌آوری؛ به مفهوم کاربرد هوشمندانه دانش‌ پزشکی و زیست‌شناسی در فناوری‌های ساخت بشر؛ اندام یا ارگانیسم فرایندهای زیستی در صنایع تولیدی یا خدماتی، فن‌آوری پیشرفته‌ای که از موجودات زنده جانوری و گیاهی برای ساخت یا تغییر به هدف بالا بردن کیفیت آنان استفاده می‌شود».

(Brainwave science) سازنده یک کلاه ویژه است که به کلاه واقعیت مجازی معروف می‌باشد، مدتی است که برخی از نیروهای ارتش آمریکا مجهز به این کلاه شده‌اند و این روند ادامه دارد. کلاه واقعیت مجازی شامل یک کلاه و عینک که بر روی آن شماری حس گر لیزری نصب گردیده و به ماهواره وصل می‌شود و هر سرباز در هر نقطه از جهان می‌تواند با مرکز فرماندهی در ارتباط دائم باشد و از موقعیت مکانی اطلاعات پیرامون خود در جهت افزایش هماهنگی آگاه شود. به گفته کارشناسان، این دستاورد فنی می‌تواند کمک‌های شایانی به ارتقای سطح آموزش سربازان بکند. پیش‌تر سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از این ابزار برای کمک به فضانوردان در ماًموریت های خود بهره گرفته است.

در ماه فوریه شرکت (Brainwave science) شماری کلاه واقعیت مجازی که کاربرد آن مانند یک دستگاه دروغ‌سنج است به فروش رسانده است. این نوع کلاه‌ها برای مبارزه با جنایات و تروریسم استفاده می‌شود. این شرکت ژنرال مایکل فلین را به‌عنوان مشاور به استخدام خود درآورده است. گفته می‌شود مایکل فلین می‌کوشد زمینه فروش شماری از این کلاه‌ها را به نهادهای دولتی آمریکا فراهم کند. مایکل فلین پیش‌تر به دلیل نزدیکی به روس‌ها موردانتقاد قرارگرفته بود.

یک ثروتمند هندی تبار به نام سوبو کوتا که مدیر شرکت بوستون گروپ است هم‌چنین عضو هیئت‌مدیره شرکت (Brainwave science) می‌باشد. سوبو کوتا، متهم است که در دوران جنگ سرد میان آمریکا و شوروی با ماًمورین اطلاعاتی شوروی در ارتباط بوده و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره سیستم دفاع ضد موشکی و هواپیماهای تهاجمی رادار گریز و صدها میلیون دلار میکرو ارگانیک (سلول‌های زنده که می‌توانند در جنگ‌های میکربی بکار گرفته شوند) به شوروی‌ها فروخته است.

سوبو کوتا در سال 1996 میلادی، در مورد اتهامات خود، یک توافقنامه پذیرفتن اتهام درزمینهٔ فروش مواد بیوتکنولوژی با دادگاه به امضاء رسانده است. سوبو کوتا در سال 1996، به اتهام ارتباط با یک از ماًمورین سابق اطلاعاتی شوروی به نام ولادیمیر گالکین بازداشت‌شده بود.

پس از استخدام مایکل فلین به‌عنوان مشاور این شرکت، نام سوبو کوتا از روی سایت اینترنتی شرکت پاک‌شده است.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، در ماه دسامبر گذشته مایکل فلین، سپهبد بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور امنیت ملی آقای ترامپ در چارچوب طرح بررسی احتمال تماس نزدیکان ترامپ با روسیه موردتحقیق و بازپرسی ماًمورین ضد جاسوسی آمریکا قرارگرفته بود. وی متهم شده بود که با گرفتن پول از شبکه رسانه‌ای راشاتودی در جشنی در کنار ولادیمیر پوتین حضور یافته و در روز کریسمس نیز با سفیر روسیه در آمریکا یک گفتگوی تلفنی داشته است. ژنرال فلین خود از افسران باسابقه اطلاعاتی آمریکا بوده است.

پنجشنبه نهم فوریه 2017