ژرار دوپاردیو در «برادران کارامازوف» نقش آفرینی می‌کند

0
213

ژرار دوپاردیو بازیگر سرشناس فرانسوی که در روسیه ساکن شده در سریالی بر اساس رمان مشهور «برادران کارامازوف» جلوی دوربین می‌رود.

 بازیگر سرشناس فرانسوی که از ۲۰۱۳ شهروند روسیه شده است در نقش پدر کارامازوف‌ها نقش‌آفرینی می‌کند.

کمپانی تولید مارس میدیا، با اعلام خبر ساخته شدن یک سریال با اقتباس از رمان مشهور «برادران کارامازوف» نوشته فئودور داستایوسکی، رمانی که سال ۱۸۷۹ نوشته شده از بازی دوپاردیو در این مجموعه خبر داد.

این سریال هشت اپیزود خواهد داشت و فیلمبرداری آن سال ۲۰۱۷ انجام می‌شود.

گفته شده ژان-‌پی‌یر گوری تهیه کننده فرانسوی که تولید سریال‌های تلویزیونی «کنت مونت کریستو»، «بالزاک» و «بینوایان» را با بازی دوپاردیو انجام داده با این مجموعه نیز همکاری خواهد کرد.

این مجموعه با سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و فرانسه ساخته می‌شود، اما هنوز روشن نیست از کدام شبکه روسیه روی آنتن می‌رود.

نسخه تلویزیونی «برادران کارامازوف» پیش از این در سال ۱۹۶۸ و ۲۰۰۹ ساخته شده بود.

در آمریکا نیز اقتباس از این رمان در سال ۱۹۵۸ به کارگردانی ریچارد بروکس ساخته شد و لی جی‌کاپ برای بازی در آن نامزدی اسکار نقش مکمل را دریافت کرد.

با وجود این که دریافت شهروندی روسیه توسط دوپاردیو سر و صدای زیادی به پا کرد، اما سال پیش نشریات روسی خبر دادند که او آپارتمان‌هایش در گروزنی و سارانسک را فروخته و در حال قطع پیوندهایش با روسیه است، البته این اخبار هیچگاه تایید نشد.

چندی پیش نیز اعلام شد ژرار دوپاردیو در نقش استالین بازی خواهد کرد. البته کارگردان فرانسوی فانی آردان این فیلم را می‌سازد و فیلم «نیمکت استالین» را با اقتباس از رمانی که ژان-دانیل بالتاسات نوشته جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، دوپاردیو در اعتراض به افزایش مبلغ مالیات از سوی دولت فرانسه شهروندی روسیه را از پوتین دریافت کرد. او به دنبال حمایت از پوتین پس از تصرف اوکراین، برای ۵ سال به اوکراین ممنوع الورود شد.