«ژان‌ وال‌ژان» قدیس می شود

0
418

درام انجیلی «پل حواری» با بازی هیو جکمن و تهیه‌کنندگی مت دیمون و بن افلک جلوی دوربین می‌رود.

 فیلم «پل حواری» (Apostle Paul) با بازی هیو جکمن، بازیگر استرالیایی نقش ژان‌ وال‌ژان در فیلم «بینوایان» به مرحله تولید نزدیک شد. هیو جکمن علاوه بر بازی در نقش اصلی این درام انجیلی، تهیه‌کننده این فیلم نیز خواهد بود و دو ستاره دیگر هالیوود، مت دیمون و بن افلک، بازیگران و نویسندگان برنده جایزه اسکار «ویل هانتینگ خوب» در تهیه‌ این فیلم با او همکاری خواهند کرد.

به گزارش آنا به نقل از ورایتی، بن افلک و مت دیمون تهیه فیلم «پل حواری» را از طریق شرکت پرل استریت تحت پوشش استودیو برادران وارنر و با همکاری جنیفر تاد و کریس کلارک برعهده خواهند داشت و کورتنی والنتی و نیک ماوینکورو از طرف استودیو بر پروژه نظارت خواهند داشت. مت کوک مشغول نگارش فیلم‌نامه است و کارگردان فیلم هنوزز تعیین نشده است.

بر اساس روایت‌های انجیل، پل در سال‌های پیدایش مسیحیت از جمله افرادی بود که به آزار و اذیت مسیحیان می‌پرداخت و هنگامی که در راه دمشق بود، از کرده‌های خود پشیمان شد و به یکی از مروجان مسیحیت بدل شد.

پل که در سال 5 پس از میلاد مسیح  به دنیا آمد، با آنکه عنوان «حواری» و «قدیس» را گرفته است، یکی از دوازده حواری حضرت مسیح  که در شام آخر در کنار او بودند، محسوب نمی‌شود.

اما این شخصیت کلیدی تاریخ مسیحیت که گفته می شود 14 کتاب از 27 کتاب عهد جدید را نوشته است، بنیانگذار چندین کلیسا و عامل رواج مسیحیت در آسیای صغیر و اروپا یکی از افراد تعیین کننده در پیدایش کلیسای کاتولیک و در عین حال امپراتوری رم شرقی و مسیحیت ارتدکس بود. بر اساس روایات وی در فاصله سال‌های 62 تا 67 میلادی احتمالاً در رم درگذشت و به عنوان یک قدیس شناخته شد و کلیسای بزرگی به نام او در رم بنا شد.

هیو جکمن متولد 1968 سیدنی استرالیا در فیلم‌هایی مانند «پرستیژ»، «استرالیا»، «زندانیان»، «خبر داغ» و مجموعه سینمایی «مردان مجهول» بازی کرده و در سال 2012 برای بازی در نقش اصلی «بینوایان» نامزدجایزه اسکار شده است. جکمن ماه گذشته با فیلم علمی-تخیلی «چَپی» بر پرده سینما دیده شد و تابستان امسال قرار است با فیلم«پن» به کارگردانی جو رایت بار دیگر روی پرده بیاید.