ژانگ ییمو “گوژپشت نتردام” را می‌سازد..

0
332

ژانگ ییمو قصد دارد اقتباسی از رمان “گوژپشت نتردام” نوشته ویکتور هوگو را برای کمپانی برادران وارنر بسازد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، ژانگ ییمو فیلمساز مطرح چینی که موفقیت‌های بزرگ بین‌المللی را تجربه کرده است، قصد دارد یک فیلم خارج از کشورش بسازد. هر چند او دو سال پیش نیز در همکاری با کریستین بیل برای ساخت “گل‌های جنگ” چنین امری را تجربه‌ کرده است.

این کارگردان در حال گفتگو با کمپانی برادران وارنر است تا سرانجام به این اقتباس مهم از اثر جاویدان ویکتور هوگو که مدتها در برنامه های این کمپانی قرار داشت، جامه عمل بپوشاند.

این همان اقتباسی است که یک بار تیم برتون برای ساختش خیز برداشت اما بعد به سراغ “آلیس در سرزمین عجایب” رفت. این که هنوز تیم برتون در نقش تهیه‌کننده در این پروژه حضور خواهد داشت یا خیر، روشن نیست اما فیلمنامه ای که ژانگ ییمو در دست دارد چنان که قبلا اعلام شده بود، توسط کرین و میشل مولرونی که فیلمنامه “شرلوک هولمز: بازی سایه‌ها” را نوشته بودند، به رشته تحریر درآمده است.

zhangpic

گفته می‌شود جاش برولین برای ایفای نقش گوژپشت انتخاب شده است. این در حالی است که او قبلا تجربه ناموفقی در گریم فیلم “جونا هکس” که در سال 2010 با اقتباس از یک کتاب کمیک ساخته شد، داشت. ممکن است مگان فوکس نیز برای نقش اسمرالدا در برابر دوربین قرار بگیرد.

از این شاهکار کلاسیک اقتباس های متفاوتی شده است؛ در سال 1939 چارلز لاتون نسخه‌ای از آن را ساخت و در دهه 90 آنتونی هاپکینز در فیلم تلویزیونی آن ظاهر شد و کمپانی دیسنی نیز در سال 1996 نسخه دیگری از این رمان فرانسوی را ساخت.

با این حال این کتاب تاکنون هرگز به صورت کامل بر پرده سینما نقش نبسته و نسخه های ساخته شده از آن بیشتر بر عشق تراژیک بین کولی زیبا، فوبوس سرباز، فرولو کشیش کاتولیک و کازیمودو ناقوس‌زن کلیسا متمرکز بوده است.

در هر حال اکنون ساخت این فیلم بار دیگر در کمپانی برادران وارنر مطرح شده و ژانگ ییمو قرارست پشت دوربین ساخت آن قرار بگیرد. او در سال 1987 با فیلم “ذرت سرخ” برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شد، در سال 1992 برای “داستان کیو جو” شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را به دست آورد و همین موفقیت را در سال 1999 با فیلم “یکی هم کمتر نه” تکرار کرد. جدیدترین فیلم وی “گل‌های جنگ” در سال 2011 ساخته شد.