چین هم مغلوب تیم ملی ایران شد..

0
121

صعود مقتدرانه با شکست قهرمان.

تیم ملی بسکتبال ایران آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان آسیا را با پیروزی برابر چین، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به پایان رساند. بدین ترتیب ملی‌پوشان کشورمان بدون باخت و به عنوان صدرنشین گروه سوم به مرحله دوم صعود کردند.

به گزارش  مهر، آخرین روز از مرحله مقدماتی بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا امروز شنبه در پاسای و مانیل فیلیپین پیگیری شد. در چارچوب این روز از رقابت‌ها و از گروه سوم دو تیم ایران و چین از ساعت 14:45 به مصاف هم رفتند. این بازی با نتیجه به پایان رسید.

* ایران 70 – چین 51

(26 بر 16)، (15 بر 8)، (13 بر 17)، (16 بر 10)

سرمربی تیم ملی بسکتبال برای آغاز دیدار برابر چین از ترکیب هیمشگی یعنی حدادی، کامرانی، نیکخواه بهرامی، آفاق و ساهاکیان استفاده کرد. این ترکیب حلقه دفاعی خود را برابر حملات چینی ها به قدری خوب حفظ کرد که آنها در دقایق ابتدایی کوارتر نخست هیچ امتیازی کسب نکردند در حالیکه بازیکنان ایران با انسجامی که در حمله داشتند و کار تیمی موفق شدند تا امتیاز 9 هم پیش روند. البته به مرور اشتباهات بازیکنان ایران موقعیت کسب امتیاز را هم در اختیار بازیکنان چین قرار داد و بعد از آن رقابت دو تیم به معنای واقعی آغاز شد.

با این اوصاف بازیکنان ایران با عملکرد بهتری که در توپ ربایی و ریباند داشتند اختلاف امتیاز خوب خود با چین را حفظ کردند هر چند در دقایق پایانی بازیکنان چین با چند پرتاب سه امتیازی موفق این اختلاف را تا حدی کم کردند اما در نهایت این تیم ایران بود که کوارتر نخست را با 10 اختلاف امتیاز به سود خود تمام کرد.

هر دو تیم کوارتر دوم را با آرامش بیشتر آغاز کردند و سرعت کمتری را چاشنی کار خود کردند به خصوص تیم ایران؛ وقتی نتیجه بازی 31 بر 20 بود مهد یکامرانی با توپ ربایی خوبی که داشت سامان ویسی را در موقعیت گلزنی قرار داد و اینگونه 2 امتیاز به مجموع امتیازات تیم کشورمان اضافه شد. بعد از آن بازیکن شماره 5 چین یعنی “لی” با عملکرد خوب خود در زیر حلقه و وارد کردن توپ به درون سبد تیمش را صاحب یک امتیاز کرد. این درحالی بود که در ادامه بازی روزبه ارغوان نتوانست از موقعیتی که هم تیمی هایش برای گلزنی او ایجاد کرده بودند، استفاده کند. وقتی بازی 35 بر 24 به سود تیم کشورمان در جریان بود حامد حدادی از دو موقعیتی که به واسطه خطا بر روی وی نصیبیش شد، برای کسب دو امتیاز دیگر به خوبی استفاده کرد. در مجموع سرعت بازی در این کوارتر کمتر از آن بودکه دو تیم به اندازه کوارتر نخست صاحب امتیاز شوند و در نهایت هم تیم ایران برنده این کوارتر شد تا در مجموع نیمه نخست بازی را با نتیجه 41 بر 24 به سود خود تمام کند.

سفیدپوشان بسکتبال ایران در آغاز نیمه دوم بازی شاهد ضد حمله چینی ها و امتیازآوری آنها بود. در ا دامه هم ژی ژی نیز با یک پرتاب موفق سه امتیاز دیگر برای تیمش کسب کرد در حالیکه بازیکنان چین در این فاصله به دلیل بی دقتی در زدن پرتاب های نهایی و همچنین ریباند خوب چین در دفاع حتی یک امتیاز هم کسب نکرده بود. البته بعد از پرتاب ژی ژی، بازیکنان ایران با سرعت دادن به بازی دو امتیاز به دست آورد و اینگونه دوباره جریان بازی را تا حدی به دست گرفتند.

نتیجه بازی 45 بر 31 به سود ایران بود که تیم ملی چین توسط ژی ژی به دو امتیاز دیگر دست یافت اما بلافاصله و بعد از اینکه شوت سه امتیازی و ناموفق اوشین ساهاکیان، حامد آفاق طی دو پرتا ب متوالی سه امتیازی تیم ایران را صاحب 6 امتیاز کرد تا اختلاف دو تیم به 15 امتیاز برسد. در ادامه بازیکنان چین سعی داشتند با بازیگردانی خود توپ را به زیر حلقه زمین ایران برسانندو کاری که تیم ایران هم برای انجام آن تلاش داشت اما در این میان شماره 10 چینی ها در زدن شوت دو امتیازی موفق عمل کرد. بازیکن شماره 15 چین بعد از حرکتی زیبا که اندک هیجانی را به جریان بازی داد، خود و تیمش را به دو امیتاز دیگر رساند.

چینی ها که در کوارتر سوم با چهار اختلاف امتیاز صاحب برتری شده بودند، نتوانستند روند برتری خود را ادامه دهند. در این کوارتر تیم کشورمان خیلی زودتر به امتیاز رسید. وقتی بازی 59 بر 43 (به سود ایران) بود، سهراب نژاد از دو پرتاب خود و تیم ایران را صاحب دو امتیاز کرد. کاری که آرن داوودی هم در انجام آن موفق عمل کرد و بدین ترتیب نتیجه بازی 63 بر 43 شد. این اختلاف امتیاز در ادامه بازی هم بیشتر شد که البته بازی کند چینی ها که به نظر می رسید سرعت و تلاش کمتری برای کسب امتیاز به خر ج می دادند، هم در نتیجه تاثیرگذار بود.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی برابر چین پیروز شد که در دو دیدار گذشته برابر تیم های مالزی و کره جنوبی به برتری دست یافته بود. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران با مجموع سه برد و 6 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C به مرحله دوم صعود کرد. تیم های کره جنوبی و چین هم به عنوان تیم های دوم و سوم این گروه راهی مرحله دوم شدند و در گروه F قرار گرفتند. قزاقستان، کره جنوبی، هند و چین هم دیگر تیم های حاضر در این گروه هستند.

دیدارهای مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا از روز دوشنبه آغاز می شود. این رقابت ها که از پنجشنبه گذشته آغاز شده به مدت 10 روز ادامه دارد. سه تیم برتر مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا سهمیه پیکارهای جهانی اسپانیا را کسب می کنند.