چک 2 میلیون یورویی بابک زنجانی وصول نشد

0
188

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی از وصول نشدن چک بابک زنجانی در روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، امیر عباس سلطانی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه تاریخ وصول چک بابک زنجانی به ارزش 2 میلیون یورو روز شنبه (6 اردیبهشت) بود، اظهار کرد: «اطلاعات این پرونده کامل است و در اختیار قوه قضائیه قرار دارد که باید بررسی و حکم لازم صادر شود.»

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تاکنون همه چک هایی که از سوی بابک زنجانی صادر شده، وصول نشده است، گفت بعید است این چک‌ها در آینده وصول شود.

اسحاق جهانگیر معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که “دولت درصدد است پولی كه بابك زنجانی دریافت كرده را بگیرد. او 2 میلیارد و 700 میلیون دلار به دولت بدهكار است كه این مبلغ نزدیك به 8 هزار میلیارد تومان می‌شود.”

شایان ذکر است که، بابک زنجانی دی ماه سال گذشته پس از انتشار اخباری از فساد مالی گسترده او بازداشت شد و به زندان اوین منتقل گردید. شاکی اصلی زنجانی وزارت نفت است. این وزارت خانه می گوید زنجانی نزدیک به سه میلیارد دلار پول فروش نفت ایران را پرداخت نکرده است.

نام زنجانی در سال گذشته بارها در ارتباط با پرونده های گوناگون تخلف اقتصادی مطرح شده ولی او با رد تمام اتهامات، تاکید کرده بود که اقداماتش با اطلاع نهادهای مسئول کشور بوده است.