چه شخصی در کنفرانس روحانی نام موسوی را بر زبان جاری ساخت؟

1
516

نام میرحسین بعد چند سال از تلوزیون پخش شد..!؟

در پایان کنفرانس مطبوعاتی حسن روحانی، گروهی از خبرنگاران به اینکه فرصت مطرح کردن سئوال به آنها نرسید معترض بودند. یکنفر از حاضران در پایان فریاد زد: “روحانی یادت باشه، میرحسین باید باشه”.

نشست خبری روحانی در سالن کنفرانس مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام در منطقه نیاوران تهران برگزار شد که بارها محل برگزاری کنفرانس ها و جلساتی با حضور کارشناسان و دیپلمات های ایرانی و اروپایی بود.

خبرنامه ملّی ایرانیان؛ در ادامه این مطلب نگاهی داریم به دو سایت مهر و قانون.

تارنمای مهر در مورد این نشست و چگونگی پرسش ها نوشت:

اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب مردم با رسانه های گروهی حاشیه هایی به همراه داشت که از جمله آن می توان به حضور محمد نهاوندیان برنامه ریز اقتصادی علی اکبر ولایتی از رقبای روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در این نشست و تلاش عنصر جریان انحرافی برای بر هم زدن اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب اشاره کرد.

در این مراسم چهره هایی نظیر محمدرضا نعمت زاده، محمد باقر نوبخت، محمد نهاوندیان، محمود واعظی، حجت الاسلام علی عسگری، محمد سلطانی فر، عبدالحسین مختاباد، یاسر هاشمی، حسین فریدون، محمد رضا صادق، یدالله خانجانی و فرزند محسن هاشمی حضور داشتند.

حضور همزمان جمع کثیری از رسانه های گروهی داخلی و خارجی و اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در تالار آفتاب مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث ازدحام جمعیت شده بود تا جایی که اکثر خبرنگاران و برخی از اعضای ستاد انتخاباتی روحانی به صورت ایستاده این مراسم را دنبال می کردند.

در ادامه این نشست خبرنگار شبکه ان بی سی آمریکا با اشاره به پیام تبریک وزیر امورخارجه این کشور به روحانی و مردم ایران گفت که آیا شما خواستار برقراری رابطه با آمریکا هستید که رئیس جمهور منتخب مردم پاسخ داد: در روابط دو کشور ایران و آمریکا زخم کهنه ای وجود دارد اما معتقدم اگر می خواهند روابطی شکل بگیرد باید بر مبنای منافع مشترک و خواسته های به حق دو کشور باشد.

در این نشست برخی از خبرنگاران به دلیل نداشتن فرصت برای پرسیدن سئوالشان از مجریان برنامه گلایه داشتند تا جایی که یکی از خبرنگاران حاضر در این مراسم با فریاد بلند از روحانی پرسید که برنامه شما برای زنان چیست؟

یکی از سئوالات دیگر خبرنگاران اصلاح طلب حاضر در این مراسم این بود که برنامه دولت یازدهم برای زندانیان امنیتی سال 88 چیست که روحانی در پاسخ به این سئوال مردم را عامل تعیین کننده و سرنوشت ساز در این خصوص خواند.

رئیس جمهور در پایان ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل فضای محدود و کمبود جا از حضور همه رسانه های گروهی در این نشست سپاسگزاری کرد.

پیش از ترک نشست خبری از سوی روحانی، یکی از افرادی که پیشتر در هنگام ثبت نام کاندیداها در وزارت کشور از همراهان اسفندیار رحیم مشایی و طرفدار وی بود و در حمایت از مشایی با خبرنگاران اصولگرا و مخالف مشایی در ستاد انتخابات کشور درگیر شده بود فریاد “روحانی یادت باشه میرحسین باید باشه” سر داد و سعی کرد به سرعت سالن را ترک کند، وی که خود را خبرنگار یک مجله پتروشیمی معرفی کرده بود با واکنش خبرنگاران مواجه شد و همگی او را عامل جریان انحرافی برای بر هم زدن اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب مردم معرفی خواندند.

 71214_489

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ سایت قانون در توضیح خود پیرامون حاشیه های نشست خبری روحانی نوشت:

روزهایی که برای پوشش خبری روزهای داغ ثبت نام انتخابات در وزارت کشور حاضر شده بودیم آنقدر دوستی میان اصحاب رسانه بالا بود که بچه ها چهره های یک دیگر را به خاطر سپرده بودند.روز آخر که جوانفکر و مشائی برای ثبت نام حضور پیدا کرده بودند از صبح آن روز چهره جدیدی در میان ما پیدا شده بود که برای همه ما غریبه بود و هیچ نشانی از مشخصات یک خبرنگار نداشت.

شعار دهنده حامی مشائی و جوانفکر

این داستان ادامه داشت تا جاییکه جوانفکر بعد از ثبت نام پشت تریبون رفت و خبرنگاران وی را به نقد کشیدند.هنگامی که یکی از خبرنگاران دلسوز خطاب به جوانفکر که خود را از اهالی رسانه می دانست، فریاد زد “ما از شما برائت می جوییم” آن فرد بی هویتی که از صبح در میان خبرنگاران با چراغ خاموش حرکت می کرد، با چهره ای برافروخته و صدایی بلند خطاب به اصحاب رسانه فریاد کرد:” از طرف ما حرف نزنید و حرف خودتان را بزنید”.داستان همچنان ادامه داشت و پیش می رفت.تا زمانی که مشائی برای ثبت نام آمد و همان فرد بی هویت به تشویق کردن و صوت هورا مشغول شد.مشایی آمد و رفت.قدیری ابیانه که از مخالفان سیاست مشائی بود و ناگفته هایی بریا رو کردن اسرار مشائی داشت پشت تریبون رفت و در جایگاه یکی از نامزدها که از حق سخنرانی برخوردار بودند شروع به صحبت کرد.وی در حال رو کردن دست مشائی بود که کم کم وزرات کشور صدا و نور وی را قطع کرد و در نهایت نیز شخصی از طرفداران مشائی با حمله به سمت ابیانه و شکستن میکروفن های خبرنگاران مانع از افشای حقیقت شد. فرد مهاجم به سرعت محل را ترک کرد و خبرنگارانی که متضرر شده بودند و میکروفن هایشان شکست به دنبال وی رفتند ولی در این میان همان فرد بی هویتی که از صبح در ستاد انتخابات حرز می پرید با خبرنگاران دست به یقه شد.آن روز با وساطت حراست وزارت کشور تمام شد و رفت.

طرفداران انحراف مخالفان اعتدال

روزگار در گذر بود تا مردم ایران حماسه آفریدند و پای صندوق رفتند. رئیس جمهور منتخب، حسن روحانی انتخاب شد. حسن روحانی بعد از تجدید پیمان با امام راحل و مقام عظمای ولایت به میان خبرنگاران آمد تا به سوالات آن ها پاسخ دهد. از فارس، ایسنا و کیهان گرفتته تا بی بی سی و ان بی سی و الجزیره سوال کردند. همه چیز آرام بود تا آن بی هویتی که روزهای ثبت نام را به هم ریخته بود دوباره سر و کله اش پیدا شد..وی که خود را خبرنگار رسانه های بی هویت تر از خودش معرفی کرده بود و وارد نشست خبری شده بود در میان روند آرام نشست شروع به اختشاش و سر و صدا کرد.فرد مورد نظر بدون نوبت و اجازه از میان حضارخطاب به رئیس جمهور منتخب مردم فریاد کرد:” شما به خاطر این شعار های ما که سر دادیم و گفتیم :”روحانی یادت باشه میر حسین باید باشه” رئیس جمهور شدید و باید به قولتان عمل کنید.

درایت روحانی

روحانی بی توجه به فرد مجهول به نشست ادامه داد و مسئول نوبت دهی به خبرنگاران خطاب به فرد اختشاش گر گفت: اگر شما سوالی دارید بیاید پشت تریبون و از اینجا بیان کنید.برای مدتی فرد بی هویت که در ستاد انتخابات از مشایی و جوانفکر طرفداری می کرد ساکت ماند و باز با چراغ خاموش به سمت تریبون رفت.لحظات آخر نشست خبری بود که فرد بی هویت با جنجال شروع به فریاد کرد که :”نمی گذارند حرف بزنم، وقتی این ها نمی خواهند من که نمی توانم کاسه داغتر از آش شوم” در همین حوالی بود که فریاد سر داد :”روحانی یادت باشه میر حسین باید باشه” و بعد با ضربه زدن به خبرنگاران که در صف بودند با دست پاچگی محل را ترک و فرار کرد.

مقاله قبلیبیان چند جمله معترضه به این شخصیت ها!
مقاله بعدیجایزه جشنواره شانگهای به «الیور استون» تعلق گرفت..
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...

1 نظر

  1. دراین خبر نام جهانبخش خانجانی اشتباهاً یدالله خانجانی نوشته شده است لطفاً اصلاح شود

نظرات بسته است