چند کشور اروپایی دیگر برای کاهش محدودیت‌های قرنطینه آماده می‌شوند

0
182

در برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا و بریتانیا از روز دوشنبه ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) برخی از محدودیت‌های قرنطینه کاهش پیدا می‌کند.

در مناطقی از اسپانیا که بیمارستان‌ها توانایی مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا را خواهند داشت، برخی محدودیت‌ها از روز دوشنبه برداشته خواهد شد.

در برخی مناطق که بیشتر شامل مناطق روستایی اسپانیا می‌شود، بارها و رستوران‌ها می‌توانند با محدودیت‌هایی فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. این مشاغل می‌تواند در فضای باز بیرون رستوران یا بار خود به‌طور محدود مشتری قبول کنند.

اما پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که احتمالا شیوع ویروس کرونا بار دیگر گسترش پیدا کند.

وی گفت: «مبارزه با این بیماری همه‌گیر ادامه دارد چراکه کرونا خاموش نشده است و تازمانیکه برای آن واکسن یا یک درمان قطعی پیدا نکنیم خاموش نخواهد شد.»

فرانسه پس از ۵۵ روز قرنطینه محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد

در فرانسه نیز پس از ۵۵ روز از دوشنبه محدودیت‌های قرنطینه کاهش پیدا می‌کند.

افرادی که بخواهند ۱۰۰ کیلومتر بیشتر از محل زندگی خود دور شوند نیاز به مجوز دارند و فعالیت حمل و نقل عمومی نیز افزایش می‌یابد. استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی در فرانسه نیز از فردا اجباری می‌شود.

اما در این مرحله از کاهش محدودیت‌ها همچنان رستوران‌ها، کافه‌ها و موزه‌ها تعطیل خواهند ماند.

آرایشگاه‌ها نیز مانند مراکز خرید کوچک دوباره فعالیت خواهند کرد اما مراکز خرید بزرگ اجازه فعالیت نخواهند داشت.

در بریتانیا که بیشترین شمار قربانیان کرونا را در اروپا ثبت کرده است کاهش محدودیت‌ها اندک گزارش شده است. انتظار می‌رود دولت به مردم اجازه دهد تا مدت زمان بیشتری را بیرون از خانه به فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهند.

از سوی دیگر دو میلیارد پوند نیز برای ارتقای پیاده‌روی و دوچرخه سواری هزینه خواهد شد که بخشی از آن برای گسترش پیاده‌راه‌ها و پیاده‌روها و ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری صرف می‌شود.

یورونیوز نوشت؛ محدودیت‌های قرنطینه در حالی در این کشورها کم می‌شود که هفته پیش ایتالیا در جهت کاهش برخی محدودیت‌ها و اعطای آزادی‌های مشروط و کنترل شده گام برداشت. پیش از این کشورهایی مانند دانمارک، نروژ، اتریش و چند کشور دیگر نیز برخی محدودیت‌ها را کم کرده بودند.