چند بانک ایرانی در مونیخ شعبه دایر می‌کنند

0
188

به گفته وزارت اقتصاد ایالت بایرن آلمان، سه بانک ایرانی می‌خواهند در آینده از مونیخ معاملات اروپایی را سامان دهند. با باز شدن شعبات این بانک‌ها در مونیخ مشکل نقل و انتقال‌ مالی در معامله با ایران از میان برداشته خواهد شد.

ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد بایرن آلمان
توافق بر سر افتتاح شعبات سه بانک ایرانی در مونیخ در سفر ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت بایرن به ایران و دیدار او با مقام‌های بانکی ایران به ثمر رسید. طبق این توافق، قرار است سه بانک خاور میانه، سینا و پارسیان در مونیخ شعبه باز کنند.

این خبر را سخنگوی وزارت اقتصاد بایرن در روز یکشنبه ۱۴ شهریور (۴ سپتامبر) اعلام کرد.

روزنامه “مونشنر مرکور” نیز از توافق با ایران در این زمینه خبر داده است. آیگنر در گفت‌وگو با این روزنامه مشکلات موجود بانکی را مانعی بر سر راه معامله شرکت‌های بایرن با ایران خوانده است.

به گفته او، اکثر بانک‌های غربی هنوز هم به دلیل محدودیت‌هایی که آمریکا اعمال کرده در زمینه واریز پول در معامله با ایران مشکل دارند. او افزود، به همین دلیل افتتاح شعبات بانک‌های ایرانی در مونیخ برای شرکت‌های آلمانی از ارزشی فوق‌العاده برخوردار است.

وزیر اقتصاد بایرن گوشزد کرد، رابطه با ایران شانس بزرگی برای صادرات آلمان به وجود خواهد آورد که با این توافق زمینه استفاده آسان‌تر از این شانس فراهم خواهد شد.

ایلزه آیگنر تا سه‌شنبه ۱۶ شهریور در ایران به گفت‌وگوهای خود ادامه خواهد داد. در این سفر یک هیأت اقتصادی بلندمرتبه ۵۰ نفره او را در همراهی می‌کند.

به گزارش دویچه وله، سه بانک خاور میانه، پارسیان و سینا تأییدیه بانک مرکزی برای افتتاح شعبه در خارج از کشور را دریافت کرده‌اند. در حال حاضر مشورت‌هایی در سطح کارشناسی برای افتتاح این شعبات و روند قانونی آن در جریان است.