چراغ سبز نخست وزیر بریتانیا به نیروهایش برای ترور رهبران اسلامگرایان داعش

0
125

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا به نیروهای این کشور برای ترور رهبران اسلامگرایان داعش در عراق و سوریه چراغ سبز نشان داد.

بنا بر اخبار درز یافته رسانه ای، نیروهای ویژه بریتانیایی، برای ردیابی رهبران اسلامگرایان داعش، ترور آن ها و کاهش قدرت این گروه در تهدید امنیت بریتانیا و شهروندان آن تلاش می کنند.

یک منبع رسانه ای بریتانیایی نزدیک به دستگاه های امنیتی این کشور گفته است که کامرون به نیروهای ویژه این اجازه را داد تا اسلامگرایان داعش را در عراق و سوریه و شاید کشورهای دیگر که مسئولان این گروه در آن اقامت دارند، مورد حمله قرار دهند.

این چراغ سبز کامرون نیاز به دریافت موافقت پارلمان ندارد. نیروهای بریتانیایی هم می توانند هر گاه گزارش های اطلاعاتی کافی برای موفقیت عملیات دریافت کردند، حرکت کنند.

واحد ویژه این عملیات، از ده ها نیرو تشکیل شده که با هماهنگی فرماندهان نظامی آمریکا فعالیت می کند.

به گزارش العربیه؛ رابن سیمکوکس کارشناس مبارزه با گروه های تروریستی در این باره می گوید: «واحدهای بریتانیایی ویژه با نیروهای آمریکایی در عراق و شاید در سوریه از مدتی پیش همکاری خود را آغاز کرده اند. آن ها می خواهند فرماندهان اسلامگرایان داعش را هدف قرار دهند. دست یابی به گزارش های اطلاعاتی برای آن ها بسیار مهم است و این عاملی کلیدی برای از میان بردن این گروه است چرا که نمی توان تنها به حملات هوایی بریتانیا بسنده کرد.»

این اقدام نخست وزیر بریتانیا پس از کشته شدن 30 تن از شهروندان این کشور در حمله مسلحانه یکی از نیروهای وابسته به داعش به یک استراحتگاه گردشگری در تونس روی داد.

پس از این حادثه کامرون وعده داد که اسلامگرایان داعش و تندروها را هرکجا که باشد مورد تعقیب قرار داده و با آن ها بجنگد.

از سویی مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا نیز گفت: «نیاز به فعالیت بیشتر در سوریه داریم. از سویی نخست وزیر می داند که برخی از نمایندگان پارلمان در این خصوص محافظه کار هستند. از این رو اگر اجتماعی برای موافق با حملات هوایی در سوریه وجود نداشته باشد، از پارلمان در خواست مصوبه نمی کنیم. همگان باید به دقت به بهترین راه های حل مشکل اسلامگرایان داعش و خلافت شرورش که به مرزها احترام نمی گذارد، توجه کنند.»

www.express.co.uk