چراغ سبز روسیه به اسرائیل برای حملات‌ ادامه‌دار به نيروهاى جمهوری اسلامی در سوریه

0
203

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل و ولادیمر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه به توافق رسیدند تا تل‌آویو آزادانه به حملات خود علیه مواضع وابسته به جمهوری اسلامی در حریم هوایی سوریه ادامه دهد.

زئیف الکین، معاون وزیر خارجه اسرائیل، که بنت را در سفر به روسیه همراهی کرد، خبر داد که در دیدار بنت و پوتین، دو طرف در مورد پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی، وضعیت سوریه و تلاش تل‌آویو برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در این دیدار تصاویر هوایی اسرائیل از مناطقی که جمهوری اسلامی و نیروهای مورد حمایت آن در سوریه حضور دارند، به نمایش گذاشته شد.

بنت در این دیدار خواست تا توافق کاهش تنش‌ها در جنوب سوریه دوباره فعال شده و نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی تا 80 کیلومتری شمال جولان حضور نداشته باشند.

العربیه نوشت؛ اولین دیدار نفتالی بنت و ولادیمر پوتین، روز جمعه، 22 اکتبر، در شهر سوچی و در کرانه‌ دریای سیاه انجام شد.

پوتین در این دیدار گفت که دو کشور روابط «بی‌نظیری» باهم دارند.

او در ادامه افزود، امیدوار است «رابطه مبتنی بر اعتماد» که دولت سابق اسرائیل، سنگ بنای آن را نهاد، در دولت بنت نیز ادامه پیدا کند.

بنت نیز به پوتین گفت که اسرائیل او را «دوست واقعی مردم یهود» می‌دانند.

گفته می‌شود اسرائیل طی سال‌های گذشته صدها حمله هوایی علیه شبه‌نظامیان و مراکز وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه انجام داده اما تل‌آویو به ندرت مسئولیت آن را می‌پذیرد.