چالش در مذاکرات اتمی ژنو در پی مخالفت فرانسه با پیش نویس توافقنامه

0
219

گزارش ها از ژنو محل برگزاری مذاکرات اتمی ایران با گروه ۱+۵ حاکی از آن است که نارضایتی فرانسه از متن پیش نویس توافقنامه، دستیابی به توافق با دو طرف را دشوار کرده است.

از این رو خبرگزاری رویترز به نقل از دپیلمات های غربی گزارش داده است که به احتمال زیاد مذاکرات ژنو بدون دستیابی به توافق پایان یابد مگر آن که در لحظه های پایانی، گشایشی غیر مترقبه حاصل شود. در صورت نرسیدن به توافق، به احتمال زیاد دور بعدی مذاکرات، در هفته های اندک آینده برگزار شود.

لوران فاییوس وزیر امور خارجه فرانسه گفته است: ”هنوز با ایران به توافقی نرسیده ایم.”

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اظهارات فابیوس، در جمع خبرنگاران در برابر هتل اینترکانتیننتال در حالی است که آلمان و انگلیس از روند مذاکرات ژنو اظهار رضایت کرده اند.

وزیر خارجه فرانسه افزود: ”اختلافات بین دو طرف همچنان پابرجاست؛ جزئیات مهمی وجود دارند که باید درباره آنها با یکدیگر به توافق برسیم.”

وی با بیان اینکه موضوع هسته ای ایران برای دنیا و منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: ”گفت و گوهای ما همچنان ادامه دارد و امیدواریم که این گفت و گوها به نتیجه برسد.”

به گزارش العربیه ؛ فابیوس تاکید کرده است که فرانسه پیش نویس طرحی را که بین ایران و گروه ۱+۵ در حال شکل گیری است، قبول ندارد.