چادویک بوزمن بازیگر «پلنگ سیاه» درگذشت

0
677
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-05-05 11:26:49Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

چادویک بوزمن بازیگر «پلنگ سیاه» جمعه شب پس از نبردی ۴ ساله با بیماری سرطان روده جان باخت. او ۴۳ ساله بود.

پیش از آنکه وی به گروه بازیگران ابرقهرمان استودیو مارول بدل شود؛ ایفاگر نقش‌های نمادهای مبارزات سیاهان آمریکا بود و در نقش جکی رابینسون در فیلم «۴۲» محصول ۲۰۱۳ و جیمز براون در فیلم «بلند شوید» ۲۰۱۴ بازی کرده بود.

فیلم نخست تصویرگر زندگی رابینسون، بازیکن حرفه‌ای بیس‌بال و فیلم دوم با تمرکز بر زندگی جیمز براون، خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده سرشناس موسیقی فانک و از چهره‌های تاثیرگذار موسیقی قرن بیستم ساخته شده است.

کوین فایگی رییس مارول استودیوز با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: از دست رفتن چادویک واقعاً مصیبتی است. او «تی‌چالا» ی ما بود، پلنگ سیاه ما و دوست عزیزمان. هر وقت که او پا در لوکیشن می گذاشت کاریزما و لذتش را به دیگران منتقل می‌کرد و هر بار که روی پرده ظاهر می‌شد چیزی واقعی از عظمتش را عیان می‌کرد.

چادویک بوزمن سال ۲۰۱۸ هنرپیشه اصلی فیلم «پلنگ سیاه» بود و این فیلم با اقبال زیاد روبه رو شد و در نودو یکمین دوره اسکار در هفت رشته نامزد شد و سه اسکار نیز دریافت کرد.

باب ایگر رییس والت دیزنی نیز گفت: قلبمان از درگذشت تراژیک بوزمن شکسته است؛ یک استعداد فوق‌العاده و یکی از بخشنده‌ترین افرادی که تاکنون دیده‌ام. او قدرت، عمق و شخصیت والایی به نقش «پلنگ سیاه» داد. او به قهرمانی روی پرده بدل شد که سراسر دنیا مدت‌ها انتظارش را داشتند و الهام‌بخش ما شد تا رویاهای بزرگ‌تر و بیشتری را در سر بپرورانیم.

خانواده وی گفته‌اند: با اندوهی بی‌کران، از دنیا رفتن چادویک بوزمن را تایید می‌کنیم. او سال ۲۰۱۶ متوجه شد به سطح سه بیماری سرطان روده مبتلا است و در چهار سال اخیر با آن مبارزه کرد. این بیماری در این سال‌ها به سطح ۴ رسید و این مبارز واقعی را از بین ما برد. او خود را در برابر همه این سختی‌ها مقاوم نگه داشت و فیلم‌هایی را به شما تقدیم کرد که بسیار به آن‌ها عشق می‌ورزید. بسیاری از این فیلم‌ها بین عمل‌های جراحی و شیمی‌درمانی‌های او فیلم‌برداری شدند.

گرچه بوزمن هرگز به صورت عمومی درباره بیماری‌اش صحبت نکرد و آن را علنی نساخت اما برمبنای این بیانیه او وقتی در نقش نمادهای شاخص بازی کرد که از بیماری رنج می‌برد.

وی در جدیدترین فیلمش یعنی «۵ قطره خون» برای اسپایک لی جلوی دوربین رفت و امسال در فیلم «عمق سیاه ما رینی» در برابر وایولا دیویس بازی کرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی؛ وی وقتی هنوز در دبیرستان درس می‌خواند نمایشنامه‌ای درباره تیراندازی و کشتن یک هم‌تیمی بسکتبال نوشت و از آنجا به سمت هنر گرایش پیدا کرد و بعد در دانشگاه هوارد در رشته کارگردانی تحصیل کرد و بعد راهی نیویورک شد و به تئاتر پیوست. او به زودی بازیگر سریال‌هایی چون «نظم و قانون» و «اسی‌سی ای» و «ای‌آر» شد و اولین نقش مهمش را با بازی در فیلم «۴۲» در نقش رابینسون ایفا کرد.