پیمان معادی بازیگر ایرانی داور این جشنواره معتبر شرقی شد

0
139

جشنواره فیلم شانگهای با اعلام اسامی 11 فیلم بخش رقابتی اعلام کرد از ایران نیز فیلم «برف» در این میان جای دارد، همچنین پیمان معادی بازیگر ایرانی داور این جشنواره معتبر شرقی است.

 سازمان‌دهندگان جشنواره بین المللی سینمایی شانگهای فهرست اسامی شرکت کنندگان در رقابت جام طلای جوایز امسال را که از 14 ژوئن آغاز می شود، اعلام کرد.

جشن سینمایی شانگهای که از سال 1993 آغاز شده مهمترین جشنواره سینمایی سالانه چین است و به ویژه از زمانی که باکس آفیس این کشور در چند سال اخیر در بازار جهانی سینما جایگاه مهمی پیدا کرده بر ارزش این جشنواره سینمایی نیز افزوده شده است.

ریاست گروه داوری این جشنواره امسال برعهده گونگ لی بازیگر و اعضای گروه داوری شامل پیمان معادی بازیگر ایرانی، ایم سانگ-سو کارگردان کره ای، سالی پاتر کارگردان بریتانیایی، لون شرفیگ کارگردان دانمارکی، لیو جی کارگردان چینی و شونجی ایوایی کارگردان ژاپنی خواهد بود.

از ایران فیلم «برف» ساخته مهدی رحمانی در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش در می آید. رویا تیموریان، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری و آناهیتا افشار بازیگران این فیلم هستند که در سی‌ و دومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد.

مصطفی سرور فاروقی کارگردان بنگلادشی با فیلم «داستان مورچه»، جان کارنی از ایرلند با فیلم «دوباره بودن» و فولکر اشلوندورف کارگردان مشهور آلمانی با فیلم «دیپلمات» نیز از شرکت کنندگان در بخش رقابتی هستند.

«آخرین جلاد» ساخته تام والر از تایلند، «میکرا آنگلیا» ساخته پانتلیس وولگایس از یونان، «بانو مایکو وا» ساخته ماسایوکی سو از ژاپن، «تقدیر» ساخته مایکل و پیتر اسپیریگ، «اله لادور» ساخته جین هری از دیگر نامزدهای بخش رقابتی هستند.

«عمو ویکتوری» ساخته ژانگ منگ و «جنگل هنوز سبز است» ساخته مارکو نابرسینک از آلمان دیگر رقبای دریافت جام طلایی هستند.

به گفته فو ونژیا از مقامات رسمی این جشنواره این فستیوال همچنین میزبان بازار فیلم و جلسات بحث و گفتگو درباره بازار جهانی فیلمسازی خواهد بود و علاوه بر آن مرکزی را برای نمایش فیلم های کوتاه و سریال های آنلاین برپا می‌کند.

این جشنواره همچنین با هدف کشف استعدادهای جدید بخش هایی چون فیلم موبایلی، بخش فیلم کوتاه بین المللی دانشجویی و جایزه استعداد جدید آسیایی را نیز برپا می‌کند.

در بخش پانورامای بین المللی نیز آثاری از فیلمساز ایتالیایی روبرتو روسلینی، کارگردان فرانسوی آل رنه و کارگردانان چینی ژیانگ ون و وو تیانمینگ به نمایش در می آید.

به گفته مسئولان این جشن سینمایی، بیش از 400 فیلم بلند در این جشنواره نمایش داده می شود و فرش قرمز آن در مراسم افتتاحیه در 14 ژوئن (24 خرداد) پهن می شود.

این جشنواره امسال 1099 فیلم را برای شرکت در بخش جوایز جام طلایی دریافت کرد و 1808 فیلم نیز برای شرکت در بخش پانوراما درخواست دادند که از این میان 900 فیلم در 35 سالن سینما ‌به نمایش درمی آیند.

جشنواره بین المللی سینمایی شانگهای امسال بار دیگر بر فیلم های آسیایی، فیلم های چینی و فیلمسازان جوان تمرکز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «فرشته ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی و «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری نیز در این جشنواره حضور دارند.