پیش گویی های مدیر فنی گوگل برای آینده ی دنیای تکنولوژی

0
143

آقای “ری کرزوایل” آینده پژوه و مدیر فنی کمپانی گوگل است. وی امسال نیز در آغاز سال، اقدام به چندین پیشگویی در حوزه ی فن آوری نموده است.
کرزوایل یکی از محققان پیشرو در زمینه ی اختراعات و فن آوری هوش مصنوعی است. به نوشته ی پرتال اینترنتی اعتبار و سرمایه گزاری “Inventure” پیشگویی های او از سال 1990 ادامه داشته و بخشی از آنها به صورت آکادمیک پذیرفته و حقیقت یافته اند.
اگر او تا 5 سال پیش اتفاقات سالهای 2030 تا 2040 میلادی را پیشگویی می کرد، اکنون کمی فراتر رفته است. به نظر می رسد که این موضوع از زمانی آغاز شد که این آینده پژوه، فعالیت خود را در بزرگترین کمپانی پیشرو در دنیای اینترنت آغاز نموده و اختراعات جدیدی را به ارمغان آورد.
اسپوتنیک نوشت: به نظر می رسد که آقای کرزوایل ما را به جهان نوآوری و مشاهده ی نقش هایی از دنیای فن آوری در آینده دعوت می کند. او در طول 20 سال در انواع سایت ها، پرتال های خبری، وبلاگ ها، مصاحبه ها و سخنرانی ها، از آینده ی فن آوری در کره زمین سخن گفته است. اگر کمی در پیشگویی های وی دقت کنیم، بوضوح خواهیم دریافت که او برای هرسال، پیش گویی های مختص به آن سال را گفته است که توجه شما را به خواندن آنها جلب می نماییم.
2019. رایانه های شخصی و لوازم جانبی رایانه ها، با کابل و سیم خداحافظی خواهند کرد.
2020. رایانه های شخصی آنقدر قدرتمند می شوند که توان آنها را می توان با توان مغز انسان مقایسه نمود.
2021. امکان دسترسی به اینترنت وایرلس در 85 درصد از نقاط کره ی زمین.
2022. وضع قانون رفتار انسان ها و ربات ها در ایالات متحده و اروپا. مواردی همچون وظایف و حوزه ی فعالیت ربات ها، مشخص می شود.
2024. حضور و وجود هوش رایانه ای در خوردو ها اجباری خواهد شد. رانندگان حق نخواهند داشت تا پشت خودروهای فاقد هوش مصنوعی بنشینند.
2025. تشکیل بازارهای بزرگ عضوهای مصنوعی بدن انسان.
2026. به کمک پیشرفت علم، انسان عمر خود را به ازای هر ثانیه، بیش از آنچه که سپری شده، تمدید خواهد کرد.
2027. ربات های خدمتکار با توان انجام کارهای سخت، همچون یخچال و قهوه جوش، به یک ابزار و دستگاه معمولی در زندگی روزمره ی انسان تبدیل می شوند.
2028. انرژی خورشیدی به حدی ارزان و قابل دسترس می شود که به خصوبی جواب مصرف ساکنان کره ی خاکی را خواهد داد.
2029. کامپیوترها خواهند توانست آزمون تورینگ را برای تست سنجش میزان هوشمندی، سپری کرده و به عبارتی دارای هوش شوند. این موضوع در چارچوب مدل سازی کامپیوتری مغز انسان صورت می گیرد.
2030. گسترش نانوتکنولوژی در صنعت. استفاده از فن آوری نانو به شدت از هزینه های ساخت انواع محصولات خواهد کاست.
2031. در تمامی بیمارستان ها از چاپگرهای 3 بعدی اعضای بدن استفاده خواهد شد.
2032. استفاده از ربات های نانو در علم پزشکی. نانو ربات ها می توانند مواد مغذی مورد نیاز را به سلول ها رسانده و مواد زائد را از بدن حذف کنند. آنها همچنین می توانند مغز انسان را اسکن کرده و کمک شایانی به درک اسرار و فعالیت های مغز انسان نمایند.
2033. خودروهای خودکار به فراوانی در خیابان ها دیده خواهند شد.
2034. نخستین دیدار انسان با هوش مصنوعی. فیلم “او” به حقیقت خواهد پیوست. برای معشوقه ی مجازی می توان با کمک تصویر شبکیه ی چشم و با کمک لنز و عینک های مجازی، بافت و اندام طراحی نمود.
2035. پیشرفت چشمگیر در صنعت هوافضا به حدی می رسد که بتواند کره ی خاکی را برای همیشه در برابر برخورد شهاب سنگ ها در امان نگه دارد.
2036. انسان به کمک استفاده از متدهای برنامه نویسی، در علم بیولوژی برای نسختین بار از برنامه نویسی سلول ها برای درمان بیماری ها استفاده کرده و به کمک چاپگرهای 3 بعدی، اندام های حیاتی و اعضای جدید را پرورش می دهد.
2037. دستیابی به موفقیت های بزرگ در زمینه ی کشف رازهای پنهان مغز. رمز و راز هزاران توانایی و فرمول تخصصی در مغز آشکار خواهد شد. برخی از الگوریتم که وظیفه ی کدسازی اعصاب و گسترش بخش های مختلف مغز را دارند، رمزگشایی شده و به سامانه ی ها و شبکه های کامپیوتری متصل می شوند.
2038. ظهور ربات های انسان نما. محصول جدید ترابشریت. ربات هایی که مجهز به هوش مضاعف هستند. برای مثال آنها می توانند یک تخصص ظریف و یا بخشی از علم که در توان یادگیری کامل انسان نیست را به خوبی فراگیرند. این موضوع، تولید انواع اعضای هوشمند بدن از چشمان دوربین دار گرفته تا دستان را نیز دربر می گیرد.
2039. نانو ماشین ها به صورت مستقیم در مغز کاشته شده و وظیفه ی انتقال داده ها از مغز به اندام ها و برعکس را ایفا خواهند نمود. به کمک این موضوع می توان بدون هیچ دستگاه و ابزار اضافه، به غوطه وری کامل انسان در دنیای مجازی رسید.
2040. موتورهای جستجوگر از ابزاری خواهند بود که در بدن انسان زنده کاشته خواهد شد. بدین ترتیب، جستجوی موضوعی خاص هم از طریق زبان و هم از طریق قدرت فکر می تواند صورت گیرد. نتیجه جستجو نیز می تواند بر روی لنز و یا عینک مخصوص مشاهده شود.
2041. توانایی های اینترنت به میزان 500 برابر امروز، افزایش و پیشرفت خواهد داشت.
2042. نخستین مورد جاودانگی انسان. ارتش ربات های نانو به کمک سیستم دفاعی بدن آمده و انواع بیماری ها درمان می کند.
2043. بدن انسان می تواند به کمک نانو ربات ها، به هر شکلی که بخواهد دربیاید. اعضای داخلی بدن انسان نیز با مدل های سابیری که از لحاظ کیفی، به مراتب بهتر از اندام واقعی ما هستند، جایگزین خواهند شد.
2044. توانایی هوش غیر بیولوژیکی، میلیاردها برابر هوش انسان خواهد بود.
2045. آغاز عصر تکینگی یا به عبارتی، برگشت ناپذیری فن آوری. کره زمین به یک ابر رایانه تبدیل خواهد شد.
2099. پروسه ی تکینگی تکنولوژی، سراسر کره ی زمین را فرا خواهد گرفت.
در هر صورت، باور تمامی این پیشگویی ها کمی دشوار است. ولی اگر کمی با دقت به سرعت سرسام آور پیشرفت فن آوری در جهان دقت کنیم، درخواهیم یافت که این پیشگویی ها حتی در آینده ای نزدیکتر از آنچه به نظر می رسد، ممکن است به حقیقت بپوندند.