پیشرفت تحقیقات در باره حملات تروریستی بروکسل

0
87

در فردای حملات تروریستی بروکسل که حداقل ۳۴ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت و کشور بلژیک را عزا دار کرد، تحقیقات پلیس برای شناسائی کامل عاملان این حملات و همچنین نوع و نحوه آماده ساختن مواد منفجره ای که در این حملات مورد استفاده قرار گرفته، ادامه دارد.

با وجودیکه رسانه های بلژیک صبح امروز اعلام کردند که هویت دو عامل حملات تروریستی دیروز بروکسل شناسایی شده است، بعد از ظهر امروز، 23 مارس دادستان بروکسل اعلام کرد که دو مظنون از میان سه مظنونی که در عکس فرودگاه بروکسل دیده میشوند، هنوز شناسایی نشده اند.

از میان این دو مظنون شناسایی نشده، یکی با لباس روشن و کلاه در سمت راست عکس مشاهده میشد که همچنیان فراری است. دیگری که در سمت چپ عکس قرار گرفته است، هنوز شناسایی نشده است. نفر سوم که در میان عکس قرار گرفته، ابراهیم البکراوی است که شناسایی شده است.

در همین حال عامل انفجار انتحاری در مترو بروکسل شناسایی شده است. او خالد البکراوی بردار ابراهیم البکراوی است که رسماً شناسایی شده است. بدین ترتیب تعداد حمله کنندگان چهار نفر بوده اند، نه سه نفر. سه نفر در فرودگاه بروکسل، و یک نفر در مترو بروکسل.

در نتیجه برادران البکراوی، ابراهیم و خالد، هردو رسماً شناسایی شده اند. ابراهیم به عنوان عامل یکی از انفجار های انتحاری در فرودگاه بروکسل، و خالد به عنوان عامل انفجار انتحاری در مترو بروکسل. عامل انفجار دوم در فرودگاه بروکسل که در سمت چپ عکس قرار دارد، کشته شده، اما هنوز رسماً شناسایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ مظنون دیگری که با لباس روشن و کلاه در عکس دیده میشود، سومین عامل انتحاری بوده که بمب های او در فرودگاه منجر نشده است. او شناسایی نشده و کماکان فراری است.