پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر

0
221

تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در شرایطی با پیروزی به پایان برد که نمایش خوبی نداشت اما در وقت های اضافه به دو گل رسید و پیروز شد.

 دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۲۱ امروز پنجشنبه در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر آغاز شد که این بازی در پایان با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید. رضا قوچان نژاد(۹۴) و علیرضا جهانبخش (۱۰۰) برای ایران گل زدند.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه(۶۸ وحید امیری)، سردار آزمون(۸۳ کریم انصاریفرد) و مهدی طارمی(۷۶ رضا قوچان نژاد) به میدان رفت.

به گزارش مهر؛ گزارش کامل دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر را در زیر می خوانید:

* دقیقه ۴ : حملات ابتدایی ایران بدون هدف و احساسی بود و خطری روی دروازه قطر ایجاد نشد. این در حالی بود که تماشاگران خواستار زدن گل اول به قطر بودند.

* دقیقه ۸ : قطری ها در اولین اقدام برای حمله توپ را پشت مدافعان ایران ارسال کردند که علیرضا بیرانوند با خروج از دروازه این توپ را مهار کرد.

* دقیقه ۱۱ : تیم ملی فوتبال قطر صاحب نخستین موقعیت جدی خود شد که ضربه سوریا را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۱۵ : بازی تیم ملی ایران همچنان سردرگم و بی برنامه بود و شاهد کار تاکتیکی خاصی نبودیم. این در حالی است که قطری ها حملات خطرناک تری را انجام دادند.

* دقیقه ۲۱: تیم ملی فوتبال قطر توسط سباستین سوریا به گل رسید اما کمک داور او را در موقعیت آفساید تشخیص داد و گل را مردود کرد.

* دقیقه ۲۵ : اشکان دژاگه سعی داشت از جناح راست ایران را صاحب یک موقعیت کند که توپ او به حاجی صفی نرسید و بازهم حملات ایران بی نتیجه ماند.

* دقیقه ۲۹ : حرکت مهدی طارمی باعث توقف در بازی شد. وی در این صحنه پایش را بیش از اندازه بلند کرد که به صورت بازیکن قطر برخورد و وی را نقش بر زمین کرد.

* دقیقه ۳۱ : بالاخره ایران صاحب یک موقعیت خوب شد که علیرضا جهانبخش پس از عبور از یک بازیکن و وارد شدن به داخل محوطه جریمه توپ را به بالای دروازه زد.

* دقیقه ۳۵ : قطری ها صاحب یک ضربه کرنر شدند که توپ ارسالی را بیرانوند نتوانست مهار کند اما مدافعان به موقع رسیدند و توپ را دفع کردند.

* دقیقه ۳۸ : تیم ملی ایران که برنامه ای برای حمله به دروازه قطر نداشت در ضد حملات اسیر حریف می شد. در یکی از این صحنه ها دژاگه خطای شدیدی را روی سوریا انجام داد و کارت زرد گرفت.

* دقیقه ۴۵ : بازیکنان ایران در ادامه بازی سردرگم خود حمله ای را روی دروازه قطر انجام دادند اما بازهم ثمری نداشت. در این نیمه بازیکنان ایران نمایش ضعیفی داشتند و نتوانستند صاحب موقعیت گل جدی شوند.

* دقیقه ۴۷: ایران نیمه دوم را هم با نیت حمله به سمت دروازه قطر آغاز کرد اما بازیکنان این تیم برای ورود به محوطه جریمه مشکل داشتند و برنامه ای برای این کار نداشتند.

* دقیقه ۵۰ : قطری ها در حملات خطرناک عمل کردند و موقعیت های بهتری نسبت به ایران ایجاد کردند. این درحالی بود که تیم ایران همچنان بی رمق بود و پراشتباه.

* دقیقه ۵۲ : ایران صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را علیرضا جهانبخش روی دروازه ارسال کرد اما توپ از عرض زمین بیرون رفت و ثمری برای تیم ملی نداشت.

* دقیقه ۵۸ : قطری ها در ادامه حملاتشان صاحب یک کرنر شدند که این ضربه را مدافعان ایران دفع کردند.

* دقیقه ۶۰ : سردار آزمون با گرفتن توپ به سمت دروازه قطر حرکت کرد و تا پشت محوطه جریمه هم خوب رفت اما نتوانست موقعیت جدی را ایجاد کند و توپ به بیرون رفت.

* دقیقه ۶۳ : اشکان دژاگه هم مثل سایر بازیکنان ایران در ارسال روی دروازه قطر کم دقت بود و توپ او با فاصله زیادی به بیرون رفت.

* دقیقه ۶۵ : بازیکنان قطر پشت محوطه جریمه روی احسان حاجی صفی خطا کردند که این ضربه را اشکان دژاگه روی دروازه ارسال کرد و در یک رفت و برگشت به کرنر تبدیل شد.

* دقیقه ۶۸ : اشکان دژاگه به دلیل مصدومیت جای خود را به وحید امیری داد. در این دقایق ایران کمی بهتر شد و تماشاگران درخواست رسیدن به گل داشتند.

* دقیقه ۷۳ : تیم ملی ایران صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ ارسالی آندرانیک تیموریان قبل از اینکه ثمری داشته باشد با خطای بازیکنان ایران بر روی بازیکنان حریف همراه شد.

* دقیقه ۷۶ : رضا قوچان نژاد به جای مهدی طارمی وارد زمین شد.

* دقیقه ۷۷ : ضربه «خوخی» با اختلاف بسیار نزدیکی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. بعد از این صحنه احسان حاجی صفی با بازیکنان حریف درگیر شد.

* دقیقه ۸۳: کریم انصاریفرد به جای سردار آزمون وارد بازی شد.

* دقیقه ۸۷ : ایران در معدود موقعیت های خوبش می توانست دروازه قطر را باز کند اما ضربه کریم انصاریفرد به سمت دروازه نرفت و یک اوت کنار زمین بدست آمد.

* دقیقه ۸۹ : پژمان منتظری به خاطر متوقف کردن مهاجم حریف کارت زرد دریافت کرد. رامین رضاییان هم دقایقی قبل کارت زرد گرفت.

* دقیقه ۹۴: اشتباه دروازه بان تیم ملی قطر موقعیت را در اختیار ایران قرار داد تا به گل برسد. ابتدا کریم انصاریفرد توپی که دروازه بان قطر به سینه اش کوبیده بود را جلو برد و با پاس عرضی به قوچان نژاد او را در موقعیت گل قرار داد تا وی دروازه را باز کند.

پس از این گل بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند و وسعت این درگیری آنقدر زیاد بود که کادر فنی و نیمکت نشینان دو تیم هم وارد زمین شدند. این درگیری دقایق زیادی از بازی را که در وقت اضافه بود تلف کرد.

جواد نکونام نیز که اولین حضور رسمی خود به عنوان مربی را تجربه می کرد پس از این اتفاقات اخراج شد.

* درحالی که بازی بعد از جنجال بازیکنان روال عادی اش را پی گرفت، علیرضا جهانبخش در یک حرکت خوب و انفرادی با ضربه ای محکم برای بار دوم دروازه حریف را باز کرد.این گل در دقیقه ۱۰۰ به ثمر رسید و بازی تا چند دقیقه بعد هم ادامه پیدا کرد.