پیتر کاپالدی دوازدهمین بازیگر نقش “دکتر هو” شد..

0
276

با جدا شدن مت اسمیت از مجموعه تلویزیونی “دکتر هو” پیتر کاپالدی به عنوان دوازدهمین بازیگر نقش دکتر جلوی دوربین خواهد رفت.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، عصر دیروز در برنامه ویژه بی بی سی وان اعلام شد که پیتر کاپالدی، جدیدترین عضو سریال “دکتر هو” خواهد بود. او قرارست به جای مت اسمیت بازیگری کا تا امروز نقش اصلی این سریال را بازی می‌کرد به این سریال علمی تخیلی ملحق شود.

این خبر با هیاهیوی بالایی از شبکه‌های بی بی سی وان و بی بی سی آمریکا اعلام شد و هر دو شبکه یک برنامه یک ساعته را به اعلام این خبر اختصاص دادند.

مت اسمیت که قبل از اعلام رسمی این خبر با تماشاچیان صحبت می‌کرد، گفت: اگر خودم می‌خواستم کسی را انتخاب کنم حتما پیتر کاپالدی را به جای خودم انتخاب می‌کردم. خیلی هیجان زده‌ام چون می دانم چه چیزی در راه است و می‌دانم که او موفق می شود.

کاپالدی که بیشتر به خاطر ایفای نقشش در سریال آرماندو ایانوچی یعنی “The Thick of It” در نقش یک مامور ارتباطات دولتی با نام مالکوم تاکر شناخته می‌شود، مدتی بود که برای نقش دکتر هو در نظر گرفته شده بود.

Doctor-who-logo-nine

استخدام او در این نقش، این سریال را بیشتر به سمت قسمت های کلاسیک “دکتر هو” می‌برد و یادآور نقش هایی خواهد بود که توسط بازیگرانی مانند تام بیکر و پیتر دیویسون اجرا شدند.

در جدیدترین سری از مجموعه تلویزیونی “دکتر هو” که از سال 2005 شروع شد، ابتدا کریستوفر اکلستون در این نقش به کار گرفته شد و در ادامه از بازیگرانی جوانتر مانند دیوید تننت و مت اسمیت استفاده شد.

کاپالدی 55 ساله برای فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی فیلم کوتاه “این یک زندگی فوق‌العاده است” در سال 1993 برنده جایزه اسکار شد. “در حلقه”، “جنگ جهانی زد” و فیلم جدید جولیان آسانژ با نام “حالت پنجم” جزو مهم‌ترین عنوان‌های فیلم‌هایی است که وی در آنها ظاهر شده و “ساعت”، “تورچوود” و “اسکینز” از اجراهای تلویزیونی او به شمار می روند.

کاپالدی همچنین در گذشته با سریال “دکتر هو” رابطه داشت و در سال 1974، زمانی که او تنها 15 سال سن داشت نامه‌ای با محتوای علاقه بسیارش نسبت به این سریال نوشت که در رادیو تایمز خوانده شد. او همچنین در یکی از اپیزودهای سال 2008 سریال در کنار “دکتر هو” با بازی دیوید تننت ظاهر شد.

مجموعه تلویزیونی “دکتر هو” که بنگاه خبری بریتانیا، بنگاه خبری کانادا و کانال علمی-فنی تهیه کنندگی آن را برعهده داشته‌اند، اولین بار در تاریخ ٢٣ نوامبر ۱۹۶۳ در تلویزیون به نمایش درآمد و به تدریج در بسیاری از کشورهای دیگر هم پخش شد. این مجموعه که جوایز متعددی در طی این سال ها دریافت کرده، ماجرای مسافری است به نام دکتر هو که با ماشین زمان خود به نام تاردیس مسافرت می کند و با ماجراهای عجیبی روبه رو می شود.