پیتر جکسون قصه‌های نیوزیلندی را فیلم می‌کند

0
549

پیتر جکسون، کارگردان مطرح نیوزیلندی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرد در فکر ساخت فیلم‌هایی با اقتباس از داستان‌های کشورش است.

پیتر جکسون کارگردان مجموعه فیلم‌های “ارباب حلقه‌ها” در آخرین مصاحبه خود با یک روزنامه نیوزیلندی اعلام کرد از پروژه‌های بزرگ خسته شده و می‌خواهد فیلم‌هایی کوچک‌تر بسازد.

پیتر جکسون گفت: بعضی از داستان های نیوزیلندی من را بسیار شگفت‌زده می کنند برای همین می خواهم کمی از دنیای پر سر و صدای هالیوود دور بشوم و بر روی این داستان ها کار کنم. من و همسرم در حال بررسی چند داستان با حال و هوای فیلم “موجودات آسمانی” هستیم.

پیتر جکسون فیلم سینمایی “موجودات آسمانی” را در سال 1994 ساخته و برای این فیلم جایزه انجمن منتقدان فیلم لندن را نیز کسب کرده بود.

پیتر جکسون افزود: کار کردن بر روی این داستان‌ها رویای همیشگی من بوده است اما پروژه‌های طولانی‌مدت و مستمر هیچ‌گاه اجازه تولید را به من نمی‌داد. اکنون تصمیم گرفته‌ایم چند سال آینده را صرف بازگویی داستان‌های نیوزیلندی کنیم.

البته این اتفاق در آینده نزدیک رخ نخواهد داد زیرا پیتر جکسون در حال آماده شدن برای ساخت قسمت دوم از مجموعه فیلم های “تن تن”، با نام “ماجراهای تن تن: زندانیان خورشید” است.

جکسون همچنین قصد دارد فیلمی با اقتباس از مجموعه داستان‌های علمی تخیلی نوشته “نائومی نوویک” نویسنده آمریکایی بسازد. این فیلم جنگ‌های دوران ناپلئون بناپارت را دوباره‌سازی می‌کند. در دل ماجراهای واقعی تاریخی، یک ماجرای تخیلی هم وجود دارد که مربوط به حمله اژدهاها و دیگر موجودات خیالی است.

پیتر جکسون همچنین می خواهد فیلم سینمایی “منفجر کنندگان سد” را نیز بازسازی کند. “منفجرکنندگان سد” در سال 1955 توسط “مایکل اندرسون” ساخته شد و داستان حمله ارتش بریتانیا به سدهای ساخته شده توسط نازی ها را در جنگ جهانی دوم بازگو می کند.

به گزارش مهر به نقل از امپایر آنلاین، پیتر جکسون 51 ساله جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان را نیز در سال 2003 برای فیلم “ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه” کسب کرده است.

آخرین اثر پیتر جکسون، “هابیت: ویرانی اسماگ” در ماه دسامبر اکران خواهد شد.