پیام کنگره دکتر غلامحسین صدیقی (کنگره چهارم) به معلمان ایران

0
115

مبارزات صنفی شما علاوه بر تاکید به خواستهای بحق و اعتراض تان نسبت به تبعض های موجود از بعد اجتماعی دیگری نیز برخوردار است که به نظر ما ابعاد مبارزه یک گروه اجتماعی را برای کسب حقوق صنفی پشت سر میگذارد و چه مستقیم و چه غیر مستقیم جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد. زمانیکه شما به بازداشت معلمان دستگیر شده اعتراض میکنید و خواهان آزادی فوری معلمان زندانی میشوید و نشان میدهید که حاضر نیستید در برابر این اقدامات ظالمانه که صرفا برای ارعاب معلمان و وادار کردن آنان به تمکین و سکوت اعمال میشود، سکوت کنید، عملا برآن خواستی پافشاری میکنید که در مبارزات صنفی یک اصل است و آن ارجح شمردن اتحاد و همبستگی در مبارزات صنفی است. شما با این اقدام خود سوای هشدار به مسئولان و اولیای امور به جامعه پیام میدهید که بدون شکل گرفتن یک همبستگی ملی پیروزی بر اجحافات و ناحقی های موجود ممکن نخواهد شد. در این میان فقط شاگردان شما در کلاسهای درس و یا احتمالا والدین آنها نیستند که در ارتباط با فرزندان خود از شما می آموزند بلکه کل جامعه است که از شما تاثیر می پذیرد. جامعه است که از شما می آموزد راههای دستیابی به حقوق از دست رفته چیست و چگونه باید برای بدست آوردن این حقوق مبارزه کرد.
تاثیر شما با منظور کردن تعداد معلمان کشور و اینکه حتی در دورترین نقاط کشور حضور دارید و بصورت روزمره میلیونها دانش آموز را تعلیم میدهید معلوم میشود. رفتار شماست که نه تنها به این دانش آموزان بلکه بطور غیر مستقیم به والدین آنها گوشزد میکند که مبارزه برای عدالت یعنی چه و چرا حفظ همبستگی و اتحاد از طرق مسالمت آمیز برای جامعه امری حیاتی محسوب میشود.
شما معلمان آگاه کشور از یک سازماندهی برخوردارید که گستره آن دور افتاده ترین نقاط کشور را نیز در بر میگیرد. این سازمان یافتگی به شما امکان میدهد در ارتباطی دائمی با یکدیگر خرد جمعی را در میان خود تقویت نمائید. برخورداری از این نیروی سازمان یافته و عظیم به شما کمک میکند از قدرت اخلاقی که جایگاه معلم برای شما ایجاد نموده به نحو احسن استفاده نمائید و هر روز در سر کلاسها ی درس آنرا همراه با علم و دانش به شاگردان خود یادآور شوید که هویت و منافع ملی کشور در کف آن انسانهای والائی است که با برخورداری از علم و دانش آینده کشور را رقم میزنند. تاثیر شما بر عامل مهمی چون ارتقاء سطح فرهنگ در کل جامعه غیر قابل انکار است. کردار و رفتار روزانه شماست که به این آگاهی شکل میدهد و چه بطور مستقیم و چه بطور غیر مستقیم جهت آنرا تعیین میکند و از این طریق بر آینده کشور تاثیر میگذارد.
چهارمین کنگره سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور پشتیبانی کامل خود را از خواست های به حق شما معلمان زحمتکش ابراز میدارد. ما نمایندگان این کنگره با توجه به اهمیت ارتقاء سطح فرهنگ و دانش در کشور و جایگاه رفیع آموزگار در ترویج فرهنگ ملی و پرافتخار ایران، ضمن اعلام همبستگی با مبارزات صنفی معلمان کشور، خواستار بهبود وضعیت معیشتی، رفع تبعیض حقوق شما و دیگر کارمندان دولت و آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان زندانی میباشیم.

کنگره چهارم سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
وین ۱2 و 13 اردیبهشت ۱۳۹۴ برابر ۲ و ۳ مه ۲۰۱۵
انتشار از:
هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
11 خرداد ۱۳۹۴ برابر 1 ژوئن ۲۰۱۵
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info