پیام نوروزی تعدادی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج

0
353

پیام نوروزی جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج جهت انتشار و اطلاع افکار عمومی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ متن پیام به قرار زیر است :

هم میهنان گرامی

با شاد باش عید فرخنده باستانی نوروز ۱۳۹۴ خورشیدی آرزو می کنیم سال ۱۳۹۴ خورشیدی سال رهایی ملت ایران از دیو فقر، تنگدستی، بیکاری، گرانی، تورم، تبعیض های گوناگون، سرکوب و تیره بختی تحمیلی از سوی رژیم ستمگر، دیو صفت، منفعت طلب و واپس گرای حاکم بر ایران باشد.

در سال ۹۳ صفوف و طبقات گوناگون اجتماعی از طریق مبارزات دموکراتیک ، متشکل و مدنی، راه برون رفت از وضعیت فلاکت بار کنونی را نشان دادند. تجربه کارگران، پرستاران، طرفداران محیط زیست و حقوق حیوانات، زنان، دانشجویان، هویت طلبان قومی ، بازنشستگان،وکلای حقوق بشری و بویژه معلمان ، سودمند و راه گشا بود. ایجاد تشکل های گوناگون صنفی و مدنی ، پیوستگی این تشکل ها در حین مبارزات و اتحاد عملی حول خواسته های به حق بنیادین و صنفی، پیام روشن این مبارزه بود. حقوق مطرح در اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون های الحاقی از جمله حق اعتصاب، حق داشتن تشکل ، حق برگزاری تظاهرات، آزادی بیان، عقیده و مذهب ، حق شراکت آزادانه در انتخابات و تعیین سرنوشت، حق داشتن شغل، مسکن، بهداشت و آموزش، برابری آحاد شهروندان و نفی هر نوع تبعیض زبانی و نژادی ، جنسیتی، عقیدتی و مذهبی و مخالف با هر نوع شکنجه ، تفنیش عقیده ، سانسور و اعدام، آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی ، جدایی کامل دین از سیاست و داشتن زندگی شرافتمندانه برای آحاد شهروندان  بویژه مزدبگیران، حقوق بگیران و کارگران زحمتکش به لحلظ شرایط کاملا انسانی محیط کارو بهره وری از بیمه های گوناگون، از جمله این حقوق است که اعلامیه ۱۳ ماده ای که مطالبات را تبیین کرده بودیم، به صورت مشخص تر به آنها اشاره شده بود. باید حقوق انسانی خود را بشناسیم . در ایام جشن های با شکوه عید نوروز رسم دیرپا و اجتماعی دید و بازدید و جشن بزرگ سیزده به در، درباره حقوق با یکدیگر گفت و گو کنیم و پیک های مبارزه آگاهی بخش را از هر راه ممکن ، اعم از گفت و گوی رو در رو، دیوار نویسی ،بیانیه  نویسی، ارسال پیامک، استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه های گوناگون و آزاد ، روانه اجتماع نماییم و برای بدست آوردن حقوق اساسی خود به مبارزات مدنی و دمکراتیک شدت بخشیم. آگاهی رسانی، متشکل شدن، اتحاد عملی و مبارزه ، پیام روشن جنبش های اجتماعی به پا خاسته در ایران است.

هم میهنان گرامی

سال ۹۴ با تشدید تورم ، گرانی، بیکاری و بی پولی حکومت برای پرداخت یارانه و حقوق کارکنان دولت شروع می شود. سفره های بیش از ۸۰ درصد از شهروندان ایرانی، که زیر خط فقر زندگی می کنند خالی است و با مشکلات بزرگی چون هزینه های سنگین آموزش، بهداشت، ارزاق، حمل و نقل  و مسکن دست و پنجه نرم می کنند حتی اگر غرب تصمیم بگیرد برای تداوم منافع خود در منطقه ، صورتی از جمهوری اسلامی را با معامله بر سر برنامه ماجراجویانه هسته ای حفظ کرده و دلارهای نفتی را به کیسه ملایان حاکم سرازیر نماید، در وضعیت مردم ایران تغییر زیادی به وجود نخواهد آمد. برای اینکه تا پیش از تحریم ها، میلیاردها دلار حاصل فروش نفت و گاز عاید رژیم شد اما به جای اینکه بر سر سفره مردم ستمدیده ایران بیاید توسط باند حاکم قدرت چپاول شد یا برای اهداف تجاوزگرایانه در منطقه مورد سوء استفاده قرار گرفت یا در توسعه برنامه های نظامی ، هسته ای و امنیتی هدر رفت . بنابراین ضروری است با هم متحد شویم و حق خود بستانیم و فقر و ستم و سرکوب را ریشه کن کنیم.

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر

نوروز ۱۳۹۴ خورشیدی

فرید آزموده، ایرج حاتمی، خالد خردانی، افشین حیرتیان، شاهرخ زمانی، علیرضا فراهانی، حشمت الله طبرزدی، سعید شیرزاد، امیر امیرقلی