فرمانده ناجا: “پول بدهید تا مرزهای کشور را مسدود کنیم”

0
132

در پی کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای نظامی ایران در مرز استان بلوچستان با پاکستان و به گروگان گرفته شدن عده ای دیگر، فرماندهان نظامی ایران مسئولیت این رویداد نظامی را به گردن دولت و کشورهای خارجی انداختند.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: “گلایه ما این است که چرا دولت هزینه در مرز را سرمایه گذاری بدون منفعت میداند.”

احمدی مقدم در ادامه از دولت خواست تا: “پول یک هفته واردات گازوئیل را به ما بدهید تا مرزهای کشور را مسدود کنیم.”

او گفت که مدتهاست این خواسته خود را با دولت قبلی و فعلی مطرح کرده، و وزیر نفت قبلی ایران به او قول انجام آنرا داده بود، ولی نتوانسته به قولهای خود عمل کند.

در همین ارتباط سردار حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی ایران هم روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: “سه کشور از داخل منطقه و خارج منطقه” تجهیزات فنی در اختیار به گفته او گروهکهای تروریستی قرار میدهند. او گفت که اگر پشتیبانی کشورهای دیگر نبود، آنها توان حمله به مرزبانان را نداشتند.

ذوالفقاری گفت: “که این حمله در شرایط کاملا نابرابری رخ داده”، اما جزئیات بیشتری در باره تعداد نیروهای دو طرف در این درگیری و نوع تجهیزات نظامی بکار رفته در اختیار خبرنگاران قرار نداد.