پوآرو زنده شد

0
233

هرکول پوآرو قهرمانی که آگاتا کریستی او را خلق کرد، اكنون چهار دهه پس از مرگش در رمانی با قلم سوفی هانا به عنوان «جنايات مونگرام» بازگشته است.

سوفی هانا كه به خوبی آگاتا كریستی را می شناسد در «جنایات مونوگرام» به روشنی با تبعیت از سبك نویسنده محبوب بریتانیایی، كتابی در هم تنیده ازعشق و كار و سرگرم كننده خلق كرده است. گرچه او در رمان‌های دیگرش كه همه در جهان معاصر می‌گذرند با فضایی دیگر روبه روست، اما هیچ مشكلی ندارد تا شخصیت مورد توجه آگاتا كریستی را در جهان داستانی آن زمان دوباره زنده كند.

داستان در كافی شاپ دلپذیری آغاز می‌شود و خوانندگان كتاب كریستی 39 سال پس از كشته شدن پورآور در داستان «پرده»، بار دیگر او را درگیر ماجرایی خاص می‌بینند.

این رمان که هشتم سپتامبر منتشر ‌شده دقیقا 39 سال پس از انتشار «پرده» كه سپتامبر 1975 منتشر شده بود، به بازار آمده است.

در داستانی كه هانا خلق كرده، دوران جوانی پوآرو، زمان خلق داستان است. این داستان از زاویه دید یک شخصیت جدید یعنی پلیسی روایت می‌شود که پوآرو را می‌شناسد و از او برای حل یک پرونده کمک می‌خواهد.

پس از اینکه انتشارات هارپر کالینز در صدد برآمد تا نویسنده‌ای معاصر را برای نوشتن کتاب جدیدی درباره پوآرو انتخاب کند، ویراستار خانم هانا، وی را به عنوان کسی که می‌تواند از پس این کار برآید، به این ناشر معتبر، معرفی کرده است. این پروژه با موافقت خانواده کریستی انجام شده است.

پورآرو كارآگاهی بلژیکی از محبوب‌ترین شخصیت‌هایی است که آگاتا کریستی خلق کرده است. این کارآگاه عجیب و باهوش در 33 رمان، 50 داستان کوتاه و دو نمایشنامه که در فاصله سال‌های 1920 تا 1975 نوشته شده‌اند، حضور دارد. کریستی اولین رمان هرکول پوآرو را با عنوان «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» در سال 1920 نوشت.

بازیگران متعددی در نقش این کارآگاه بازی کرده‌اند و دیوید سوشه احتمالاً محبوب‌ترین بازیگری است که این نقش را اجرا کرده است. او از سال 1989 تا 2013 در این نقش بازی کرده است.

سوفی هانا تاکنون هشت رمان جنایی نوشته که با اقتباس از برخی از آنها فیلم‌هایی برای تلویزیون ساخته شده است. او با رمان «شبیه ستمگر» در سال گذشته به فهرست نهایی جایزه ملی کتاب بریتانیا راه یافته بود.

به گزارش مهر به نقل از اكسپرس، «جنایات مونوگرام» به قلم سوفی هانا از سوی انتشارات هارپر كالینز و به قیمت 18.99 پوند به بازار آمده است.