پهپاد اسکای بورگ با کمک هوش مصنوعی و اولین پرواز

0
134

آزمایش جدید نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، زمینه‌ی هدایت جت‌های جنگده به وسیله‌ی هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.

این گروه نظامی در تاریخ ۲۹ آوریل سیستم مرکزی خودکار “اسکای‌بورگ”(Skyborg) خود را به مدت دو ساعت و ۱۰ دقیقه بر فراز فلوریدا و خلیج مکزیک به پرواز درآوردند.

این فناوری که ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است به گونه‌ای طراحی شده که مانند یک مغز برای پهپاد عمل می‌کند تا بتواند بدون دخالت انسان‌ها عملیات انجام دهد.

این سیستم مرکزی متصل به پهپاد جنگی “Kratos UTAP-22″، موفق به انجام پرواز و پاسخ به دستورات ناوبری شد.

دیلی‌میل نوشت؛ این پهپاد ماه گذشته از پایگاه نیروی هوایی تیندال(Tyndall) در فلوریدا برخاست و نیروی هوایی ایالات متحده هفته‌ی گذشته آن را اعلام کرد. سرتیپ دیل وایت(Dale White)، افسر اجرایی جنگنده‌ها و هواپیماهای پیشرفته گفت: ما بسیار از پرواز موفقیت آمیز نسخه‌ی اولیه سیستم “اسکای‌بورگ” هیجان زده شده‌ایم. این اولین قدم در مسیر رشد فناوری “اسکای‌بورگ” است.

این موفقیت تنها بخش کوچکی از هدف بزرگ نیروی هوایی در ساخت ناوگانی از هواپیماهای بدون سرنشین “اسکای‌بورگ” است که قرار است در کنار جت‌های جنگنده‌ی سرنشین‌دار کار کنند و ماموریت‌هایی که برای خلبان‌ها خطرناک است را به انجام برسانند.

به گزارش خبرگزاری های علمی داخلی؛ “اسکای‌بورگ” به کاهش هزینه‌های ارتش کمک خواهد کرد. یک پهپاد بدون سرنشین نصف یک هواپیمای سرنشین دار هزینه خواهد داشت و همچنین امکان ارسال سریع پهپاد توان عملیاتی را افزایش خواهد داد.