پنج دلیل که ساندرا بولاک امسال برنده اسکار خواهد بود

0
303

با ورود فیلم “جاذبه” به هفته دوم فروشش و موفقیت آن در باکس آفیس توجه‌ها همه معطوف به ساندرا بولاک شده است که تقریبا به تنهایی این فیلم را پیش می‌برد و او یک گام به بردن اسکار بهترین بازیگر زن نزدیک‌تر شده است.

 فیلم “جاذبه” ساخته آلفونسو کوارون در حالی وارد دومین هفته فروشش در سراسر آمریکا می‌شود که از نظر رقم فروش در حال تبدیل شدن به پدیده سینمایی اصلی سال نیز هست.

این فیلم حماسی فضایی ممکن است نتواند رکوردهایی که فیلم “تایتانیک” در سال 1997 شکست، بشکند ولی به هر حال به همان اندازه می‌تواند برای صنعت و تجارت فیلم مهم باشد.

“جاذبه” که در فصلی وارد سینماها شد که تلویزیون‌ها با شروع نمایش فصل‌های جدید مجموعه‌های خود از سینما مهم تر به نظر می رسند، توانست توجه‌ها را به خود جلب کند.

اما فیلم “جاذبه” فقط موفقیت یک فیلم نیست بلکه جشن ساندرا بولاک بازیگر هالیوود هم هست که خودش را به عنوان یک بازیگر دراماتیک قوی نشان داد. هنوز چندین ماه به مراسم اسکار باقی مانده است، با این حال “جاذبه” ستاره اش را به صندلی مسابقه بهترین بازیگر زن سال خواهد رساند. این هم پنج دلیل برای اینکه این اتفاق خواهد افتاد.

1. بولاک مانند هم‌بازی اش در این فیلم یعنی جورج کلونی یک ستاره کهنه کار است.

برنده شدن او در اسکار 2010 برای فیلم “سمت کور” خیلی ناگهانی بود: او پیش از این حتی نامزد دریافت اسکار هم نشده بود و برای برنده شدن در آن سال، مریل استریپ بزرگ را به عنوان رقیب شکست داد. این حقیقت که استریپ سال بعد جایزه را برای فیلم “بانوی آهنی” به خانه برد به این معنی است که داوران برای برنده نشدن او در فیلم “جولی و جولیا” احساس گناه می‌کردند اما نه آنقدر که نخواهند به بولاک رای بدهند. با توجه به اینکه چقدر همه در صنعت فیلم از بولاک خوششان می آید، ممکن است او دوباره امسال نیز برنده شود.

2. بولاک در حال حاضر به‌صرفه‌ترین بازیگر زن از نظر مالی در هالیوود است.

از سال 2009 تا به حال ساندرا بولاک در چهار فیلم حضور داشته که درآمد باکس آفیس داخلی شان بیش از 100 میلیون دلار بوده است (“پیشنهاد”، “سمت کور”، “پلیس” و “جاذبه”). این اتفاق تقریبا بی سابقه بوده است. چنینگ تتوم دیگر بازیگر سینما فیلم‌های پرفروش بیشتری داشت اما او در فیلم‌های بیشتری نیز بازی کرده بود. در همان بازه زمانی آنجلینا جولی، برد پیت و جانی دپ هر یک سه فیلم پرفروش داشتند (از جمله فیلم های انیمیشن)، ناتالی پورتمن دو فیلم داشت و تام کروز و مریل استریپ و جولیا رابرتز هم هرکدام یک فیلم داشتند.

3. بازی او نمایانگر آینده است.

آکادمی اسکار درباره جایزه دادن به فیلم هایی که می توانند نشانگر این باشند که در آینده تکنولوژی جای بازیگران بر روی صفحه بزرگ را می گیرد، همواره بسیار نگران است. در سال 2010 همان سالی که بولاک برای فیلم “سمت کور” برنده شد، فیلم “آواتار” که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بود به “قفسه رنج” باخت و اندی سرکیس هم برای بازی‌اش در فیلم های “ارباب حلقه ها” و “ظهور سیاره میمون ها” نامزد دریافت جایزه نشد اما “جاذبه” به خاطر حضور بولاک متفاوت است. اگر آکادمی جایزه را به او بدهد، این موضوع را تایید می کند که هر تغییری که پیش بیاید همیشه جا برای ستاره‌های سینما وجود خواهد داشت.

 Gravity trailer -- Pictured: Sandra Bullock (Screengrab)

4. بولاک سخنگوی فوق العاده ای برای تکنولوژی است.

بسیاری از رای دهندگان هنوز هم مهارت بسیار پیچیده ای را که در ساخت فیلمی مانند “جاذبه” وجود دارد، درک نمی کنند. همین مهارت موجب شد تا بسیاری از سوال های خبرنگاران درباره پروسه ساخت فیلم باشد. اما بولاک در یک مصاحبه کاملا این موضوع را آشکار کرد که برای اینکه بتواند بینندگان را قانع کند که یک فضانورد باتجربه است مجبور بود به شکل دایره‌ای قرار بگیرد و بازی کند. او گفت: کار من این بود که با تمام این قیدها و محدودیت ها بفهمم که چطور می توانم اینچنین انسانی باشم. نمی توان انکار کرد که خود بولاک، و نه جادوگران تکنیکی فیلم، این شخصیت را ساختند.

5. تنها مشکل او – اینکه اخیرا برنده اسکار شده است – مشکلی نخواهد بود.

تنها مشکل او این است که به تازگی برنده جایزه اسکار شده است. اما اگر همانطور که انتظار می رود رقابت بهترین بازیگر زن امسال مانند رقابت بهترین بازیگر نقش مکمل زن پارسال باشد، که همه بازیگران برندگان قبلی اسکار بودند، مشکلی به وجود نخواهد آمد. به احتمال زیاد چهار رقابت‌کننده دیگر امسال این افراد خواهند بود: کیت بلانشت (یاسمن آبی)، مریل استریپ (آگوست: اوساژ کانتی)، جودی دنچ (فیلومینا)، اما تامپسون (نجات آقای بنکس) و کیت وینسلت (روز کارگر).

به گزارش مهر به نقل از ورایتی،اگر نامزدها به این صورت انتخاب شوند، آکادمی باید تصمیم بگیرد که کدام بازیگر شایسته دومین (و یا حتی بیشتر) اسکارش است. ممکن است بلانشت با نقدهای مثبتی که برای بازی در کمدی وودی آلن دریافت کرده است بزرگترین رقیب بولاک باشد، اما با این حال هنوز هم نفر اول مورد علاقه نخواهد بود. ممکن است در ماه های آینده که اسکار وارد مراحل اجرایی اش می شود همه چیز تغییر کند، اما در حال حاضر این بولاک است که نفر اول است.