پنتاگون کشته شدن یک پیمانکار آمریکا در حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد عراق را تایید کرد

0
80

پایگاه عین‌الاسد عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند روز چهارشنبه هدف اصابت دست‌کم ۱۰ راکت قرار گرفت. این حمله دو روز قبل از سفر پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق صورت می‌گیرد.

منابع امنیتی در عراق روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر تصریح کردند که در حمله راکتی به محل استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد یک پیمانکار نظامی کشته شده است. پنتاگون این خبر را ساعتی پیش تایید کرد.

در گزارش این منابع تصریح شده که این پیمانکار پس از اصابت ۱۰ راکت به عین‌الاسد بر اثر ایست قلبی جان باخته است؛ منابع عراقی و غربی هنوز مشخص نکرده‌اند که فرد غیرنظامی کشته شده عراقی یا از کارمندان خارجی شرکت‌های پیمانکاری بوده است.

برخی خبرگزاری‌ها از جمله فرانسه پرس با استناد به منابع امنیتی در عراق از اصابت ۱۰ راکت به این پایگاه و یا مناطق نزدیک اطراف آن خبر داده‌اند.

برخی گزارش‌های نیز حاکی است که نیروهای آمریکایی پرسنل نظامی خود را به مکان‌های امنِ پایگاه عین‌الاسد منتقل و برج‌های مراقبت پایگاه را تخلیه کرده‌اند.

یورونیوز نوشت؛ یک سخنگوی آمریکایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این خصوص گفته است که نیروهای امنیتی عراقی تحقیقاتی را در باره منشا این حملات آغاز کرده‌اند.