پنتاگون: شبه‌نظامیان وابسته به رژیم جمهوری اسلامی بزرگترین تهدید برای عراق و سوریه هستند

0
78

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه 10 فوریه با انتشار گزارشی در باره میزان تهدید شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی در عراق و سوریه هشدار داده است.

در بیست و چهارمین گزارش بازرس وابسته به وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» که ماه‌های بین اکتبر و دسامبر سال گذشته به کنگره ایالات متحده ارائه شده است، نشان داد که شبه نظامیان مسلح مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی که اغلب در عراق و سوریه حضور دارند، بزرگترین تهدید امنیتی برای ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی در ماه‌های نیمه دوم سال گذشته بود.

هدف قرار دادن منافع آمریکا

طبق گزارش پنتاگون شبه نظامیان مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی در ماههای نیمه دوم سال گذشته چندین بار منافع آمریکا در عراق و شمال شرقی سوریه را هدف قرار داده و حملات خود را افزایش دادند. این نیروها نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا را هدف قرار داده بودند.

این گزارش همچنین با هشدار نسبت به خطر بازگشت مجدد داعش، خاطرنشان كرد که حدود 8 تا 16 هزار عضو داعش در سلول‌های كوچک در برخی از مناطق روستایی سوریه و عراق کما کان به فعالیت خود ادامه می‌‍دهند.

گفتنی است که دولت ایالات متحده آمریکا تاکنون چندین بار شبه نظامیان مسلح وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در عراق را به هدف قرار دادن مقرهای نظامی نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی، متهم کرده است.

آمریکا این گروه‌ها را به تلاش برای هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد با موشک های کاتیوشا متهم کرده است.

العربیه نوشت؛ واشنگتن علاوه بر این بارها تاکید کرده که جناح‌های مسلح مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی، باعث گسترش بی‌ثباتی در کشورهای منطقه و تضعیف اقتدار دولت‌های عراق، سوریه، لبنان و یمن شده است.