پنتاگون: جمهوری اسلامی از شماری نامزدان انتخاباتی افغانستان حمایت می‌کند

0
194

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا به تازگی اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی از شماری نامزدان انتخاباتی در افغانستان حمایت می‌کند.

پنتاگون به کانگرس امریکا گزارش داد که دولت جمهوری اسلامی شماری از نامزدان انتخاباتی افغانستان را از سطح محلی تا مرکزی حمایت می‌کند و از گروه‌های داعش و طالبان نیز در خاک افغانستان حمایت مالی و نظامی می‌کند.

در همین حال، شماری از فعالان سیاسی افغانستان می‌گویند، دولت جمهوری اسلامی تلاش دارد با مداخله‌اش مسیر پیشرفت این کشور را صدمه بزند.

عبدالرحیم زهین، فعال سیاسی و عضو پارلمان افغانستان گفت، دولت جمهوری اسلامی تلاش دارد با مداخله‌اش مسیر پیشرفت‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی این کشور را آسیب بزند.

زهین افزود، دولت جمهوری اسلامی تشویش دارد که افغانستان با امریکا پیمان امنیتی امضا کرده و خاک این کشور برای جمهوری اسلامی یک تهدید خواهد بود.

از سوی دیگر، آصف آشنا فعال سیاسی افغان می‌گوید: «تا زمانی که ما ضعیف باشیم دیگران مداخله می‌کنند تا زمانی که ما به ارزش‌های ملی خود احترام قایل نشویم، افغانستان بستر مداخله قدرت‌ها خواهد بود.»

آصف آشنا علاوه کرد، حکومت و دستگاه دیپلماسی افغانستان باید به جمهوری اسلامی و کشورهای دیگر اطمینان دهند که خاک کابل برای هیچ کشوری تهدید نیست.

به گزارش العربیه؛ قابل ذکر است که دولت جمهوری اسلامی همواره از سوی امریکا و شماری از مقام‌های بلندرتبه امنیتی افغان به حمایت مالی و نظامی از گروه‌های «تروریستی» در افغانستان متهم شده است، اما مقام‌های جمهوری اسلامی چنین اتهامی را همواره رد کرده‌اند.