پنتاگون: آمریکا گزینه اعمال اقدامات جدید علیه جمهوری اسلامی را بررسی می‌کند

0
174

وزارت دفاع آمریکا می گوید ارتش این کشور همه گام های لازم برای برخورد با رفتارهای جمهوری اسلامی در منطقه را بر می دارد.

یک سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت گفت ارتش آمریکا هنوز در حال ارزیابی این گزینه است که آیا در مورد جمهوری اسلامی باید اقدامات جدیدی اتخاذ کند یا گام های فعلی را تحکیم کند.

سرهنگ رابرت منینگ سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت، «همه گام های لازم» برای برخورد با «نفوذ مخرب جمهوری اسلامی در منطقه» برداشته می شود.

او درباره این اقدامات جزئیات بیشتری ارائه نداد. پیشتر در اسفند ماه گذشته مقامات آمریکایی گفته بودند اقدامات تحریک‌آمیز جمهوری اسلامی در خلیج فارس متوقف شده است.

روز دوشنبه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اندیشکده دست راستی هریتیج، سیاست جدید آمریکا در قبال جمهوری اسلامی را تشریح کرد.

او گفت فشارهای آمریکا بر جمهوری اسلامی افزایش بیشتری می یابد. او گفت اگر ایران به درخواست های آمریکا موافقت کند، ایالات متحده روابط کامل دیپلماتیک با ایران برقرار می کند و تحریم ها را بر می دارد.

به گزارش صدای آمریکا؛ آمریکا و متحدانش می گویند حمایت جمهوری اسلامی از گروه های شبه نظامی از جمله حوثی ها در خاور میانه، باعث ایجاد هرج و مرج در منطقه شده است و جمهوری اسلامی پول به دست آورده ناشی از لغو تحریم ها را به جای هزینه کردن در این کشور، صرف نفوذ نظامی در کشورهای دیگر کرده است.