پمپئو: سپاه پاسداران به دلیل فعالیت تروریستی در چارچوب برنامه «پاداش برای عدالت» قرار گرفته است

0
202

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در پیامی در توئیتر بار دیگر به جایزه اختصاص یافته برای اطلاعات مربوط به شبکه مالی سپاه پاسداران اشاره کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده در پیامی که روز پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه در توئیتر منتشر شد نوشته است: «برنامه پاداش برای عدالت در وزارت خارجه برای هرگونه اطلاعاتی که به برهم زدن ساز و کار مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی منتهی شود، تا سقف ۱۵ میلیون دلار جایزه می‌دهد.»

در این توئیت همچنین آمده است: «این نخستین بار است که ایالات متحده چنین اقدامی را در مورد نهادی از یک دولت دیگر به دلیل فعالیت‌های تروریستی آن‌ها، اعمال می‌کند.»

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی یک روز پیشتر از تخصیص این پاداش خبر داده بود. آمریکا همچنین در ابتدای سال ۹۸، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

روز چهارشنبه ۱۳ شهریور، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد وضعیت جمهوری اسلامی گفت که وضعیت مالی‌شان بسیار وخیم است، نرخ تورم‌شان بی‌سابقه است، و شرایط‌‌شان بسیار ناراحت‌‌کننده است. وی گفت: «آنها می‌‌توانند این مشکل را به سرعت حل کنند. ما می‌توانیم آن را ۲۴ ساعته حل کنیم. باید ببینیم چه خواهد شد.»

به گزارش صدای آمریکا؛ پرزیدنت ترامپ افزود که تحریم‌ها به هیچ وجه لغو نخواهند شد.