پل بنجامین بازیگر «فرار از آلکاتراز» درگذشت

0
135

پل بنجامین بازیگری که در سال ۱۹۷۹ در کنار کلینت ایستوود در فیلم «فرار از آلکاتراز» بازی کرده بود در ۸۱ سالگی درگذشت.

پل بنجامین بازیگر آفریقایی آمریکایی فیلم‌هایی چون «کابوی نیمه شب»، «در امتداد خیابان ۱۱۰» و «مامور ایستگاه» درگذشت.

این بازیگر کهنه‌کار که بازیگر فیلم «کار درست را انجام بده» اسپایک لی نیز بود، در هنگام مرگ ۸۱ سال داشت.

اسپایک لی خبر درگذشت این بازیگر را در اینستاگرام خود اعلام کرد، بدون اینکه جزییات بیشتری در این باره بدهد. این بازیگر در فیلم‌های مطرحی نقش آفرینی کرده بود که فیلم «در امتداد خیابان ۱۱۰» در سال ۱۹۷۲ از جمله آنها بود.

وی همچنین بازیگر تله‌فیلمی با عنوان «می‌دانم چرا پرنده زندانی می‌خواند» که در سال ۱۹۷۹ با اقتباس از کتاب مایا آنجلو ساخته شده بود و بازیگر نقش رابرت تاونسند در فیلم «پنج ضربان قلب» در سال ۱۹۹۱ بود.

وی در فیلم «کار درست را انجام بده» که اسپایک لی نویسنده و کارگردان آن بود در نقش شخصیتی به نام ام‌ال ظاهر شده بود. در این فیلم او و سه دوستش با بازی فرانکی فیسون و رابین هریس هر روز زیر یک چتر ساحلی جمع می‌شدند و نوعی سرود کر یونانی می‌خواندند.

وی که کوچک‌ترین فرزند یک خانواده با ۱۲ فرزند بود، سال ۱۹۳۸ در کارولینای جنوبی به دنیا آمده بود و پدرش کشیش بود. او در نیویورک بازیگری خواند و اولین بار در سال ۱۹۶۹ در فیلم «کابوی نیمه شب» نقش‌آفرینی کرد.

این بازیگر در برادوی هم بازی کرد و اولین نقشش را در نمایشی از سم شپرد در سال ۱۹۷۰ با عنوان «عملیات ساید وایندر» ایفا کرد. او در فیلم «نوارهای اندرسون» به کارگردانی سیدنی لومت در سال ۱۹۷۱ در کنار شان کانری و دیان کنون نیز بازی کرده بود.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، اسپایک لی در ایستاگرام نوشت: متاسفم که باید بنویسم بازیگر بزرگ پل بنجامین که نقش ام‌ال را بازی کرده بود جمعه پیش درگذشت. درست ۲ روز پیش از ۳۰ ساله شدن فیلم «کار درست را انجام بده» روحش شاد. متولد: ۳۸.۱.۱ و درگذشته ۲۰۱۹.۶.۲۸