پلیس آمریکا می گوید تیراندازی در “سن برناردینو” یک اقدام تروریستی بوده است

0
130

پلیس آمریکا جمعه شب گذشته (۴ نوامبر/ ١٣ آذر)، اعلام کرد که تیراندازی چهارشنبه گذشته دوم دسامبر در “سن برناردینو” را یک «اقدام تروریستی» میداند. گروه “دولت اسلامی” ادعا کرده است که این تیرندازی توسط ٢ نفر از هواداران این گروه انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، “جیمز کامی”، رئیس پلیس فدرال آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت در جریان تحقیق، «علایمی از افراط گرایی و تأثیرپذیری هر ٢مهاجم از سازمان‌های تروریستی خارجی» دیده شده است؛ او با این حال گفت، پلیس «شواهد مبنی بر مقدمات قبلی برای این حمله و عضویت مهاجمان در یک شبکه یا سازمان تروریستی» را در دست ندارد.

 بگفته پلیس، از منزل “سید رضوان فاروق ” و همسرش “تشفین مالک” که روز چهارشنبه با تیراندازی در یک نهاد بهداشتی در “سن برناردینو” باعث کشته شدن  ١۴ تن و زخمی شدن ٢١ نفر دیگر شدند، مقدار زیادی سلاح و مهمات، مواد انفجاری، تلفن‌های همراه و کامپیوتر بدست آمده است.

یک منبع پلیس فدرال لوس آنجلس گفته است که تحقیق درباره این موضوع که “تشفین مالک” قبل از تیراندازی در صفحه فیسبوک خود به  گروه “دولت اسلامی” وفاداری نشان داده ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس تحقیقات خود را روی گذشته “تشفین مالک” همسر “سید رضوان فاروق ” متمرکز کرده است.
گفته میشود “تشفین مالک” که پاکستانی تبار است ابتدا در عربستان سعودی زندگی می کرده اما در سال ٢٠١٣ از طریق اینترنت با شوهرش آشنا شده و بعد از ازدواج با او به آمریکا رفته است.

اندکی بعدتر از اظهارات پلیس فدرال در مورد تروریستی بودن تیرندازی “سن برناردینو”، گروه “دولت اسلامی” در شبکه رادیویی “البیان” گفته است، این تیراندازی از سوی هواداران این گروه انجام شده است.

خبرگزاری رویترز می گوید، مقام های آمریکایی معتقدند که تا کنون شواهدی در دست نیست که تیراندازی توسط گروه دولت اسلامی رهبری شده و یا این گروه از قبل در جریان اقدام هر٢مهاجم قرار داشته است.