پلاسکو که ریخت خودم را از طبقه هشتم بیرون پرت کردم

0
277

یکی از مدیران آتش نشان حاضر در ساختمان پلاسکو با وجود مصدومیت شدید موفق می شود خود را از برج آهنی پایتخت زنده خارج کند، خروج او از این ساختمان از سوی سایرین به نوعی معجزه تلقی می شود.

در میان آتش نشان هایی که در روز حادثه پلاسکو توانستند خود را از برج آهنی تهران خارج کنند، نام فخرالدین گودرزی، معاون ایستگاه “یک” آتش نشانی تهران نیز به چشم می خورد. او با وجود مصدومیت شدید، موفق شد خود را در همان ثانیه های نخستین ریزش ساختمان از زیر آوار خارج کند.

به گزارش رسانه های درون مری، این آتش نشان پس از خروج از ساختمان به شدت مصدوم بود به طوری که از روز نخست حادثه تا هشتمین روز عملیات آتش نشان ها برای به اتمام رساندن عملیات آواربرداری ساختمان در بیمارستان بستری بود.

وی اکنون مراحل درمان خود را در خانه پیگیری می کند و به علت شکستگی از ناحیه لگن و پا، قادر به حرکت نیست.

آتش نشان گودرزی، برادر فخرالدین گودرزی معاون ایستگاه یک آتش نشانی تهران در رابطه با دلایل آتش نشان شدنش می گوید: برادر من بیش از 17 سال سابقه آتش نشانی دارد و من نیز از 9 سال پیش تصمیم گرفتم که آتش نشان شوم. الگوی من همواره برادرم بود و بعد از حادثه پلاسکو نیز به یقین رسیدم که الگوی مناسبی را برای خود انتخاب کرده ام.

وی با اشاره به وضعیت برادر خود در روز حادثه پلاسکو و اتفاقاتی که برای فخرالدین گودرزی رخ داده است می گوید: لحظاتی قبل از ریزش کامل ساختمان پلاسکو و درست زمانی که بخشی از ساختمان در ثانیه های اولیه ریزش کرد، برادر من در طبقه دوازدهم ساختمان حضور داشته است. پس از ریزش اولیه بخشی از ساختمان، او به همراه آوار 4 طبقه به پایینی پرت می شود. او در این شرایط تا کمر زیر آوار ساختمان می ماند.

این آتش نشان می افزاید: برادر من برای رها سازی خود تلاش زیادی می کند و در نهایت نیز موفق می شود. پس از آن نیز به صورت سینه خیز خود را تا راهرو ساختمان می رساند.

وی در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون درخواست های کمک فخرالدین گودرزی از سایر آتش نشان ها می گوید: فخرالدین زمانی که خود را تا راهرو ساختمان می رساند، فریاد می زند و درخواست کمک می کند اما همان زمان متوجه می شود که ساختمان در حال ریزش است. همان موقع با وجود مصدومیت شدید خود را به پنجره ساختمان می رساند.

این آتش نشان با بیان اینکه ” برادر من دوست نداشت که پیکرش زیر آوار ساختمان بماند” می گوید: برادر من دوست نداشت پس از مرگ پیکرش زیرآوار بماند به همین خاطر تصمیم می گیرد خود را از پنجره به بیرون پرتاب کند. در همین حال در حین فرود از پنجره ساختمان به یکباره با یک نردبان هیدرولیکی مواجه می شود و به وسیله آن به پایین ساختمان منتقل می شود.

وی می افزاید: اینکه در آن شرایط برادر من می تواند با وجود مصدومیت شدید خود را از پنجره خارج کرده و درست همان زمان یک نردبان هیدرولیکی در مسیر او بوده، چیزی جز معجزه نیست.

این آتش نشان با اشاره به شرایط حال حاضر برادر خود می گوید: برادر من در حال حاضر از ناحیه لگن، کمر، زانو و ران دچار شکستگی و ضرب دیدگی شدید است و پس از 8 روز از بیمارستان ترخیص و مراحل درمان خود را در خانه پیگیری می کند.

مقاله قبلیواکنش متفاوت مقام‌های جمهوری اسلامی به فرمان ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا
مقاله بعدیماجرای ” پسا پلاسکو ” تعبیری همانند ” پسا برجام “!
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...