پشتیبانی کره شمالی از گروه های تروریستی وابسته به جمهوری اسلامی افزایش یافته

0
208

یک سازمان غیرانتفاعی آمریکا به نام، “کمیتۀ دفاع از حقوق بشر در کره شمالی” با انتشار گزارشی تحت عنوان “زرادخانۀ ترور” به دلیل همکاری های دولت پیونگ یانگ و جمهوری اسلامی در زمینه دفاع از سازمان های تروریستی، از دولت واشنگتن خواسته است که مجدداً رژیم کره شمالی را در فهرست دولت های حامی گروه های تروریستی ثبت کند.

مدیر “کمیتۀ دفاع از حقوق بشر در کره شمالی” در بیانیه ای که ضمیمۀ گزارش این نهاد کرده توضیح داده است که رژیم کره شمالی از سال ۲۰۰۸، یعنی از زمانی که توسط دولت جورج بوش از فهرست دولت های حامی تروریسم حذف شد، استفاده اش را از تروریسم به عنوان ابزار سیاسی و همچنین پشتیبانی مادّی اش را از گروه های شناخته شدۀ تروریستی که غالباً وابسته به جمهوری اسلامی هستند، افزایش داده است.
گزارش می افزاید که پشتیبانی رژیم کره شمالی از گروه های تروریستی، حقوق بشر در شماری از مناطق جهان از جمله آمریکا را تهدید می کند. گزارش “کمیتۀ دفاع از حقوق بشر در کره شمالی” تصریح می کند که “رهیابی و دستیابی های مکرّر به محموله های سلاح های نظامی که کره شمالی برای جمهوری اسلامی و مشتریان این کشور نظیر حزب الله لبنان و سازمان فلسطینی حماس” ارسال می کند، نقش حیاتی رژیم کره شمالی در تجهیز گروه های تروریستی مورد حمایت تهران را آشکار می سازند.
به همین خاطر “کمیتۀ دفاع از حقوق بشر در کره شمالی” تأکید کرده است که بر اساس معیارهای تعریف شده از سوی دولت آمریکا، رژیم کره شمالی باید مجدداً در “فهرست سیاه دولت های حامی تروریسم” قرار بگیرد.
به گزارش خبرگزارش فرانسه؛ وزارت امور خارجۀ آمریکا چهار دولت سودان، سوریه، جمهوری اسلامی و کوبا را در “فهرست سیاه دولت های حامی تروریسم” قرار داده است. رییس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، در چارچوب مذاکرات این کشور و رژیم هاوانا موافقت خود را با حذف کوبا از این فهرست اعلام کرده است.
مقاله قبلیکانسپت نسل 10، زیباترین مدل هوندا سیویک؛به همراه تصاویر
مقاله بعدیشهلا شرکت در اعتراض به توقیف ماهنامه زنان امروز: دنبال ترویج ازدواج سفید نبودیم
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...