پس از مک دونالد؛ «فیس‌بوک» هم در ایران ثبت رسمی شد

0
226

همین چند هفته پیش یود که خبر ثبت رسمی “مک دونالد” در ایران، بازتاب ها و واکنش های فراوانی را به دنبال داشت این رستوران دارای بیش از ۳۱ هزار شعبه و یک و نیم میلیون کارمند در سراسر دنیاست. این شرکت با صرف هزینه‌ های سنگین تبلیغاتی در صدد حفظ موقعیت خود به عنوان رتبه اول در حوزه مواد غذایی است.

اگرچه این اتفاق، رسما در سال 93 افتاده بود اما انتشار اسناد آن در پاییز امسال، نشان داد کمپانی های بزرگ امریکایی علاقمند به حضور در فضای کشورمان هستند و بررسی ها نشان می دهد، این موضوع صرفا به کمپانی های مواد غذایی نیز خلاصه نشده است.

92138_691

به گزارش تارنمای صبحانه، طبق اعلام روزنامه رسمی در تاریخ 20 آبان ماه امسال (یعنی چند روز قبل) تقاضای ثبت علامت تجاری توسط کمپانی «فیس بوک» در ایران مورد تایید قرار گرفته و این شرکت می تواند بر اساس نامه 22 مهرماه اداره ثبت، از این علامت در کشورمان استفاده کند.

طبق بخش دیگری از این آگهی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، شرکت فیس بوک آی ان سی مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا، به موجل اظهارنامه مورخ 28 خردادماه امسال خود، علامت تجاری خود را که همان کلمه انگلسی F با پس زمینه آبی است را به کمک نماینده قانونی خود در ایران به ثبت رسانده است.
بر اساس آگهی مذکور، این علامت تجاری در حوزه وسایلی چون تلفن همراه، تجهیزات رایانه ای و داده ها، نرم افزار، مدذیریت تجاری، شبکه های رایانه ای، خدمات مخابرات از راه دور، برنامه نویسی کامپیوتری و مانند آن ثبت شده است.