پس از حشد الشعبی.. نیروهای حزب‌الله لبنان هم به ایران می‌روند

0
258

شیخ معین دقیق نماینده حزب‌الله لبنان در قم گفته است که حسن نصرالله رهبر این گروه از «جوانان لبنانی» خواسته‌ است برای کمک به سیل زدگان به ایران بروند و هم‌اکنون برخی جوانان در حال عزیمت به مناطق سیل زده ایران هستند.

معین دقیق سه‌شنبه 16 در مصاحبه ای گفته است: «آقای سیدحسن نصرالله به‌صورت مکرر پیگیر وضعیت سیل‌زدگان است و از همه جوانان و حزب‌الله لبنان خواسته است که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان با تمام توان در کنار نیروهای جهادی، هلال‌احمر و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باشند».

شیخ معین دقیق در مصاحبه با تسنیم گفت: «هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و برخی دیگر از جوانان در حال عزیمت به مناطق سیل‌زده ایران هستند».

این در حالی است که طی هفته گذشته، نیروهای حشد الشعبی عراق هم به مناطق سیل زده ایران رفتند که هدف از این اقدام، «کمک به سیل زدگان» اعلام شده است.

این حضور نگرانی‌ها را میان برخی ایرانیان ایجاد کرده به خصوص این نیروها، گروه‌های شبه‌نظامی هستند که از سوی سپاه پاسداران در منطقه پشتیبانی می‌شوند.

اگر چه اعضای گروه‌های شبه‌نظامی عراقی هم‌اکنون حامل کمک برای سیل‌زدگان هستند و در ترمیم مناطق سیل زده کمک می‌کنند، اما برخی کاربران در فضای مجازی ابراز نگرانی کرده‌اند که چنین اقدامی، با هدف عادی سازی حضور شبه‌نظامیان خارجی در ایران برای کنترل اعتراض‌های احتمالی صورت گرفته باشد؛ به ویژه این‌که شبه‌نظامیان حشد الشعبی با لباس‌های نظامی و پرچم‌ها و نمادهای خود، به ایران رفته و در خیابان‌ها سان می‌بینند.

به گزارش العربیه؛ حزب‌الله لبنان قدیمی‌ترین گروه شبه‌نظامی است که توسط نظام جمهوری اسلامی تاسیس شده و پشتیبانی می‌شود.