پسر ریدلی اسکات با همکاری پدرش فیلم می سازد

0
158

لوک اسکات پسر ریدلی اسکات کارگردان شناخته شده آمریکایی تجربه اولین کارگردانی‌اش را با همکاری پدرش در نقش تهیه کننده انجام می‌دهد.

 این پدر و پسر فیلم علمی تخیلی با نام «مورگان» را جلوی دوربین می‌برند.

این فیلم برای کمپانی فاکس ساخته می‌شود و کیت مارا و آنیا تیلور-جوی بازیگر فیلم «ساحره» در آن بازی می‌کنند. ریدلی اسکات این فیلم را برای پسرش تهیه می کند.

این فیلم از لیست سیاه سال ۲۰۱۴ انتخاب شده است. این فهرست شامل بهترین فیلمنامه‌هایی است که هرگز تولید نشده‌اند. فیلمنامه اولیه یک ساعته و نوشته ست اوون بود که با همکاری لوک اسکات و الیشیا هولمز بازنویسی شد.

داستان این فیلم متمرکز بر یک مشاور تعیین ریسک پروژه‌های مدیریتی است که به آزمایشگاه تحقیقاتی دور افتاده‌ای دعوت می شود تا تعیین کند آیا پروژه در خطر است یا خیر.

لوک اسکات اولین فرزند اسکات نیست که پشت دوربین قرار می‌گیرد. پیش از این دخترش جوردن اسکات در سال ۲۰۰۹ درام «شکاف‌ها» را با بازی اوا گرین و جونو تمپل ساخت و پسر دیگرش جیک اسکات نیز «به رایلیس خوش آمدید» را با بازی جیمز گاندولفینی و کریستن استوارت ساخته بود.

لوک اسکات یک فیلم کوتاه علمی تخیلی با عنوان «هاله روشنایی» را پیش از این ساخته و در کنار پدرش در ساخت «مهاجرت: خدایان و پادشاهان» به عنوان کارگردان دوم حضور داشت. او در اولین فیلم پدرش با عنوان «دوئل کنندگان» در سال ۱۹۷۷ بازی کرده بود.

ریدلی اسکات هم به فیلم‌های علمی تخیلی علاقمند است و فیلم علمی تخیلی کلاسیک «بلید رانر» را در سال ۱۹۸۲ کارگردانی کرده است. او فیلمنامه قسمت دوم این فیلم را هم نوشته و قصد دارد آن را با حضور هریسون فورد بسازد. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان «آیا آدم‌ مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» نوشته فیلیپ ک. دیک است. این فیلم علمی – تخیلی با تمرکز بر موضوعی فلسفی ساخته شده است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ریدلی اسکات کارگردان انگلیسی متولد ۱۹۳۷، تا کنون سه بار با فیلم های «گلادیاتور»، «تلما و لوییز» و «سقوط شاهین سیاه» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است.