پسر باقر نمازی از جمهوری اسلامی خواست او را برای تکمیل بیماری آزاد کند

0
198

بابک نمازی، پسر محمدباقر نمازی شهروند ایرانی آمریکایی که محکومیت خود را در ایران سپری می‌کند، خواستار خروج پدرش از ایران برای تکمیل درمان شد.

بابک نمازی که دوشنبه پنج آذر با رادیو سراسری آمریکا، ان پی آر گفت و گو می‌کرد، با اشاره به وخامت حال پدر ۸۲ ساله‌اش و ناراحتی قلبی او، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست اجازه دهند پدرش برای مداوا از ایران خارج شود.

محمدباقر نمازی از مقام‌های سابق یونیسف در ایران و استاندار خوزستان پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ ایران بود. او که برای پیگیری وضعیت پسر بزرگش، سیامک نمازی، به ایران سفر کرده بود در اسفند ۱۳۹۴ بازداشت شد.

آقای نمازی که مبتلا به بیماری قلبی است، اوایل امسال او به دلیل کاهش فشار خون، سرگیجه و ضربان نامنظم قلب در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. او اکنون در یک مرخصی استعلاجی بیرون زندان به سر می‌برد.

البته او پس از جراحی قلب ابتدا به زندان بازگردانده شده بود. وکیل او در آن هنگام گفته بود که بازگشت موکلش به زندان به مثابه «حکم مرگ سریع» است.

بابک نمازی به همراه وکیل خانواده نمازی حدود دو هفته پیش در مورد وضعیت سیامک و باقر نمازی با مقامهای کاخ سفید دیدار داشتند و در جمع خبرنگاران تاکید کردند که خواست آنها از حکومت ایران صرفا انسان‌دوستانه است و نه سیاسی.

او پس از دیدار با مقامات کاخ سفید در جمع خبرنگاران از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا «رأفت» نشان داده و اجازه دهند پدرش برای درمان به بیمارستان منتقل شود.

«جرد گنسر» وکیل محمد‌باقر و سیامک نمازی نیز به خبرنگاران گفته بود: «ما امیدواریم یک اتفاق مثبت بیافتد و ما نیاز داریم فورا این اتفاق بیفتد.»

دادگاه انقلاب اسلامی ایران، باقر نمازی و پسرش سیامک نمازی را به اتهام «جاسوسی» و «همکاری با آمریکا» هریک به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است.

صدای آمریکا گزارش داد؛ چند آمریکایی ایرانی تبار دیگر نیز در ایران زندانی هستند و دولت ترامپ می‌گوید همچنان پیگیر آزادی آنها هستند.