پرچم داعش از تپه مشرف به کوبانی پایین کشیده شد

1
309

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع محلی خود گزارش داد که جنگجویان کرد، پرچم گروه خلافت اسلامی بر فراز تپه استراتژیک «مَشته نور» در حومه کوبانی را پایین کشیده‌اند.

به گزارش رادیو فردا این سازمان می‌گوید هنوز مشخص نیست که پایین کشیده شدن پرچم گروه خلافت اسلامی در این تپه در پی حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا صورت گرفته است و یا اینکه مدافعان کرد شهر کوبانی در یک عملیات نظامی، این منطقه مهم را باز پس گرفته‌اند.

نیروهای گروه خلافت اسلامی حدود ۱۰ روز پیش به این تپه نفوذ کردند و پس از نبردهای سنگین با مدافعان شهر کوبانی آن را به تصرف خود درآوردند.

بر اساس گزارش‌ها،‌ چریک‌های کرد وابسته به گروه «ی‌پ‌گ» در کوبانی پرچم خود را بر فراز این تپه به اهتزاز در آورده‌اند.

در همین رابطه، ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروی هوایی ائتلاف به رهبری این کشور ظرف روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۱ بار به مواضع نیروهای گروه خلافت اسلامی حمله هوایی کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ آمریکا می‌گوید که حملات یاد شده پیشروی گروه خلافت اسلامی را در کوبانی کند کرده است.

حمله این گروه به کوبانی از حدود یک ماه پیش آغاز شد که باعث فرار حدود ۲۰۰ هزار تن از مردم این منطقه به خاک ترکیه شد.

در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ یک مقام ارشد اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه اعلام کرد که حکومت این منطقه به شهر کوبانی سلاح ارسال کرده است.

حمید دربندی،‌ مسئول امور کردهای سوریه در اقلیم کردستان عراق، گفت که برای آنها ( مدافعان کوبانی) کمک ارسال کردیم که شامل سلاح نیز بوده است.

او در مورد جزییات این کمک توضیحی نداد و نگفت که سلاح‌ها چگونه به کوبانی ارسال شده‌اند.

شهر کوبانی با اقلیم کردستان عراق هم مرز نیست زیرا از سه طرف در محاصره نیروهای خلافت اسلامی قرار دارد و تنها منطقه آزاد آن هم مرز ترکیه است که دولت آن کشور تاکنون با اعزام داوطلبان کرد برای کمک به مدافعان کوبانی و یا ارسال سلاح مخالفت کرده است.

در این میان،‌ یکی از مقام‌های شهر کوبانی با نمادین خواندن کمک اقلیم کردستان عراق گفت که این کمک هنوز به دست مدافعان این شهر نرسیده زیرا ترکیه هنوز کریدور منتهی به کوبانی را باز نکرده است.

او اشاره کرد که محموله ارسالی برای کوبانی شامل سلاح‌های سبک و خمپاره است.

از سوی دیگر و به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه،‌ روز سه شنبه از ترکیه خواست تا راه مرزی خود به کوبانی را برای کمک‌رسانی به آن شهر باز کند.

1 نظر

  1. با درود خدمت شما و سپاس از تلاش تان برای درج تازه ترین خبرهای جهان در وزین نامه ” خبرنامه ملی ایرانیان” مطلبی که همین الان مطالعه کردم؛ (پرچم داعش از تپه مشرف به کوبانی پائین کشیده شد) خبر بسیار مهمی در شرایط کنونی جهان است. می خواستم آن را در فیسبوک و تویتر به اشتراک بگذارم؛ اما متأسفانه با طرح جدید رویه نمائی سایت، که البته بسیار زیبا هم شده است؛ برای به اشتراک گذاشتن مطالب خبرنامه چیزی نیافتم. شاید مشکل از بخش فقر بینائی خودم باشد. به هر حال با سپاس مجدد، چنانچه راهنمائی بفرمائید موجب مزید امتنان خواهد بود. در نهایت احترام محترم مومنی

نظرات بسته است