“پرسی جکسون: دریای هیولاها”قسمت جدید مجموعه اسطوره‌ای پرسی جکسون..

0
896

فسمت  جدید این فیلم سعی دارد تا حس آشکار رمز و رازگونه هری‌پاتر مانندی را که در داستان های مجموعه کتاب‌های پرفروش ریک ریوردان (نویسنده مجموعه کتاب‌های پرسی جکسون) موجود است، متوازن کند. مجموعه کتاب های ریک ریوردان با موضوعی اسطوره ای درباره قهرمانی به نام پرسی نوشته شده است.

با وجود طولانی بودن زمان فیلم جدید با نام “پرسی جکسون: دریای هیولاها” هنوز زمان این فیلم 10 دقیقه کوتاه‌تر از فیلم قبلی است. با این حال منتقدان می‌گویند فیلم “پرسی جکسون: دریای هیولاها” که توسط تور فروئدنتال ساخته شده است به نوعی فاقد انرژی فیلم قبلی که ساخته کریس کلمبوس بود، است.

انتظار می رود جلوه های ویژه خلاقانه و بازی های بازیگران جوان فیلم بتواند بودجه هنگفت ساخت آن را پس بیاورد.

در این فیلم پرسی (لوگان لرمن) که پسر نیمه انسان پوزایدون است و بر سر نیمه خدا بودنش شک دارد، با کشف برادر ناتنی اش تایسون (داگلاس اسمیت) که یک سایکلوپس است، گیج تر می‌شود. زمانی که پرسی پیشگویی‌ای را کشف می کند که می تواند تمام المپوس را به خطر بیندازد، او و برادرش نیروهایشان را با دوست ساتیر مورد اعتمادشان گلوور (برندون تی. جکسون) و دختر آتنا یعنی آنابت چیس (الکساندرا داداریو) متحد می کنند تا بتوانند پشم طلا را قبل از اینکه در دستان لوک (جیک ایبل) بیفتد به دست بیاورند.

در حالیکه کریس کلومبوس به فیلم “پرسی جکسون و المپی‌ها: دزد رعد و برق” جان بخشیده و تمام افسانه های یونانی را که کتاب به آنها اشاره داشت، زنده کرده بود، کارگردان جدید یعنی فروئدنتال که از روی فیلمنامه مارک گوگنهایم کار می‌کرد، نتوانسته یک لحن متحد خوب در فیلم ایجاد کند.

قسمت جدید مجموعه اسطوره‌ای پرسی جکسون با عنوان “پرسی جکسون: دریای هیولاها” از روز 7 آگوست در سینماهای آمریکا اکران شد و امید می‌رود بتواند فروشی خوب رقم بزند.

به گزارش سایت های سینمایی از هالیوود ریپورتر، آخرین باری که فیلمی از پرسی جکسون شخصیت افسانه‌ای و اسطوره‌ای دنیای کتاب و سینما به نمایش درآمد، او در حال جستجو برای رعد و برق دزدیده شده زئوس در فیلم “پرسی جکسون و المپی‌ها: دزد رعد و برق” بود.

پس از آن فیلم که با فروش حدود 226 میلیون دلار در بازار بین المللی به موفقیت قابل توجهی دست یافت، اکنون پرسی جکسون و دوستانش دوباره دور هم جمع شده‌اند تا جایی در اطراف ساحل فلوریدا به دنبال پشم طلایی بگردند.

فیلم “پرسی جکسون: دریایی از هیولاها” روز 7 آگوست توسط کمپانی فاکس قرن بیستم اکران شد.